Hlavní obsah

Seznamovací aplikace Grindr zneužívala data uživatelů. Norsko udělilo pokutu 160 milionů Kč

Oslo

Norský Úřad pro ochranu osobních údajů tento týden udělil seznamovací aplikaci Grindr pokutu ve výši 65 milionů norských korun (160 milionů Kč) za nezákonné poskytování údajů o svých uživatelích inzerentům. Informovala o tom agentura Reuters.

Foto: Aly Song, Reuters

Aplikace Grindr

Článek

Úřad původně plánoval společnosti udělit pokutu ve výši 100 milionů norských korun, ale uvedl, že částku snížil kvůli novým informacím o financích společnosti a změnám, které Grindr učinil, aby odstranil nedostatky ve svých postupech.

Americká společnost Grindr sama sebe označuje za největší světovou sociální síť pro LGBTQ+, tedy lesby, gaye, bisexuály, transgenderové osoby, intersexuály a lidi s odlišnou orientací či zatím nevyhraněné (Q zastupuje anglický výraz queer nebo questioning). Firma uvedla, že s rozhodnutím úřadu důrazně nesouhlasí a zvažuje odvolání.

Avast zavře kritizovanou divizi Jumpshot, která prodávala data uživatelů

Internet a PC

"Dospěli jsme k závěru, že společnost Grindr poskytla údaje uživatelů třetím stranám za účelem behaviorální reklamy bez právního základu," uvedl v prohlášení vedoucí mezinárodního oddělení úřadu Tobias Judin. Agentura, známá také jako Datatilsynet, podle něj usoudila, že souhlasy uživatelů k použití soukromých údajů, které Grindr shromáždil mezi červencem 2018 a dubnem 2020, nebyly platné.

"Důrazně nesouhlasíme s argumentací úřadu Datatilsynet, která se týká historických postupů udělování souhlasu před lety, nikoli našich současných postupů udělování souhlasu nebo zásad ochrany osobních údajů," uvedl v prohlášení ředitel oddělení pro ochranu osobních údajů ve společnosti Grindr Shane Wiley.

GDPR (norma o ochraně osobních údajů EU) stanoví pravidla pro shromažďování, zpracování a sdílení osobních údajů v Evropské unii i v Norsku, které není členem EU.

Sdíleli také polohu

Norská rada pro ochranu spotřebitelů ve zprávě z ledna 2020 uvedla, že společnost Grindr sdílela podrobné údaje o uživatelích s třetími stranami, které se podílely na reklamě a profilování. Tyto údaje zahrnovaly podrobnosti jako jsou IP adresy uživatelů, jejich GPS polohy, věk a pohlaví.

Rada tehdy uvedla, že v některých případech se rozsáhlé sdílení osobních údajů může stát otázkou fyzické bezpečnosti, pokud se uživatelé nacházejí v zemích, kde je homosexualita nezákonná.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám