Platforma Workplace, která se podobá tradiční sociální síti Facebook, má zajistit komunikaci mezi kolegy a nahradit starší nástroje, například vnitropodnikový e-mail či různé formy oběžníků.

„Facebook vás udržuje v kontaktu s přáteli a rodinou a totéž může dělat i s kolegy. Přenesli jsme to nejlepší z Facebooku na pracoviště,” uvedla firma.

Měsíční poplatek za užívání platformy Workplace se bude pohybovat od jednoho do tří dolarů (24 až 73 Kč) na uživatele v závislosti na velikosti dané vnitřní sítě. Neziskové a vzdělávací organizace budou moci tuto platformu používat zdarma.

Facebook Workplace

Facebook Workplace

FOTO: archív tvůrců

U sítí, v nichž počet aktivních uživatelů nepřekročí 1000, bude měsíční poplatek činit tři dolary na uživatele. Pokud se bude počet uživatelů pohybovat v rozmezí od 1001 do 10 000, bude poplatek činit dva dolary. U ještě větších sítí se za jednoho uživatele bude platit pouze dolar měsíčně.

Služba Workplace již prošla testovací fází, do které se zapojila zhruba tisícovka organizací, například britská finanční společnost Royal Bank of Scotland či charitativní organizace Oxfam. Původní označení služby bylo Facebook at Work (Facebook v práci).