Není žádným tajemstvím, že společnost BlackBerry, dříve známá jako Research In Motion, byla svého času největším výrobcem chytrých telefonů na světě. Po nástupu společnosti Apple a jejího iPhonu však již nestačila držet s konkurenty krok.

Že se kanadskému podniku skutečně nedaří, dokazují i finanční výsledky za druhé fiskální čtvrtletí. V něm firma vykázala čistou ztrátu 372 miliónů dolarů, tedy bezmála devět miliard korun. Přitom ještě loni se BlackBerry za stejné období chlubila ziskem 51 miliónů dolarů.

Telefony s logem ostružiny nicméně jen tak z pultů obchodů nezmizí. Podnik sice nebude vlastní smartphony navrhovat ani vyrábět, ale značku bude licencovat dalším firmám. Například indonéská společnost BB Merah Putih tak bude moci pod značkou BlackBerry nové přístroje vyrábět, distribuovat a samozřejmě i propagovat.

Návrat na vrchol?

Rozhodnutím o ukončení výroby a vývoje chytrých telefonů chce šéf společnosti John Chen celou firmu restartovat a vrátit na vrchol, byť tentokráte mobilních služeb a softwaru. Ten bude určen především pro firemní klientelu.

I kvůli tomu se BlackBerry rozhodla loni v září utratit stovky miliónů dolarů za společnost Good Technology. Ta je totiž napojena na více než 6000 organizací a firem, kterým dodává především bezpečnostní software.

Celý obchod má hodnotu 425 miliónů dolarů, tedy více než deset miliard korun. [celá zpráva]

Mezi klienty Good Technology patří například americké námořnictvo či banka Barclays. Více než 6000 klientů by po akvizici mohla kanadská společnost zařadit mezi své zákazníky, jichž je už nyní více než 20 tisíc z firemní scény.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: