„V posledních dnech se na Facebooku objevilo několik výtečníků, kteří se vydávali za naše zaměstnance. Prosíme, dejte si na ně pozor a nesdělujte jim žádné soukromé údaje,“ varovali zaměstnanci operátora na sociální síti.

„Na Facebooku vám vždy odpovídáme pouze pod profilem Vodafone CZ a nikdo z Vodafonu po vás nikdy nebude požadovat zveřejnění telefonního čísla a hesla. Konkrétní dotazy, pro jejichž vyřešení potřebujeme znát vaše telefonní číslo a ověření heslem, řešíme proto na Zákaznické lince *077 nebo v prodejnách Vodafone, na Facebooku je vyřešit nemůžeme,“ dodali zástupci Vodafonu.

Podle diskutujících zákazníků navíc podvodníci neřádí pouze na Facebooku. „Po pěti letech u Vodafonu mi v poslední době volá stále jakýsi obchodní zástupce operátora a chce po mě vědět balíček, nastavení i hesla,“ uvedl svojí zkušenost Jakub Němec.

Jedinou možností, jak se proti podobným podvodníkům bránit, je neuveřejňovat citlivá osobní a důvěrná data na internetu. Stejně to platí i o telefonních hovorech. Data můžete operátorovi sdělit pouze v případě, že jste zavolali operátorovi sami, nebo máte 100% jistotu, že skutečně voláte se zaměstnancem telefonní společnosti.