Hlavní obsah

Heroes of the Storm boří známé mechaniky a nutí k týmové hře

Novinky, ryn

Po obrovském úspěchu tzv. MOBA her jako je Dota 2 nebo League of Legends, přichází mezi konkurenty známé studio Blizzard se svou oficiální MOBA hrou. Podaří se jim dostat se mezi titány?

Upoutávka na hru Heroes of the StormVideo: Blizzard

 
Článek

Říká se mu Nexus. Tajemný svět, ve kterém se spojují všechny známé vesmíry z titulů Blizzardu. Hráči jsou tak svědky epických soubojů mezi hrdiny z herních sérií Diablo, StarCraft a Warcraft. Příběh v Heroes of the Storm (dále jen Heroes) nehledejte. Podle legend si Nexus přivolává ty největší válečníky ze všech vesmírů, aby jednou pro vždy ukončil spory o tom, kdo je silnější.

V tento moment je přístupných jednatřicet hrdinů a souboje se odehrávají na pěti arénách. Už samotný počet arén napovídá, že Blizzard se vydal jiným směrem než ostatní tituly. Každá aréna je unikátní jak ztvárněním, tak i úkoly, které na ní týmy musí plnit pro výhru. Základní úkol je však stejný. Prorazit nepřítelovu obranu a zničit jádro, které se nachází na začátku nepřátelské základny.

Foto: David Ryneš, Novinky

Současná podoba obchodu s hrdiny

Na jedné musí hráči sbírat tzv. prokletí, a pokud se jim to třikrát povede, tak tím proklejí své protivníky, a to způsobí vypnutí obrany nepřátelských budov a sníží životy počítačem ovládaných poskoků na jeden jediný bod. Na další aréně musí hráči sbírat zlaté mince, kterými pak uplatí piráta a ten začne odstřelovat svou pirátskou lodí budovy, ulehčí tedy cestu k jádru nepřátelské základny.

Mezi další patří Dračí svatyně. V této aréně musí tým ovládnout dvě svatyně – horní a spodní. Pokud tým ovládá obě svatyně, aktivuje se dračí socha uprostřed. Ta dokáže přeměnit hráče na dračího válečníka, jenž získá nové schopnosti a dokáže rychleji prorazit nepřítelovu obranu.

Předposlední mapa obsahuje podzemní důl, který se jednou za čas aktivuje a úkolem obou týmu je sesbírat co nejvíce lebek, které za sebou zanechávají obludy umístěné právě v tomto podzemním dole včetně obřího golema, ze kterého jich padá nejvíce. Jakmile týmy sesbírají všech sto lebek, tak probudí své golemy, které se nachází na jejich základnách. Počet lebek, které tým sebral, ovlivňuje sílu a hlavně výdrž golema takže čím více, tím lépe. Golemové se pak vydají směrem na nepřátelskou základnu, kde po cestě ničí nepřítelovu obranu.

Foto: David Ryneš, Novinky

Ničení nepřítelovy obrany

Poslední arénou, která se v Heroes nachází, je Zahrada teroru. Ta je momentálně nejvíce sofistikovaná a přináší hodně změn v hratelnosti. Zápas začíná ve dne, ale jakmile přijde noc, tak se po aréně objeví různé obludy včetně větších golemů. Z těchto monster padají semínka, jakmile jich hráč sebere rovných sto, tak se na své základně může přeměnit na obřího zahradního golema a pomoci tak svým spoluhráčům porazit protivníky nebo se vrhnout rovnou na základnu. Noc také snižuje viditelnost hrdinů, a tak nikdy nevíte, odkud na vás nepřátelský hrdina vybafne.

Díky těmto úkolům nutí vývojáři hrát hráče týmově, protože pokud se rozhodnete pro sólo akci, tak týmu moc nepomůžete, spíše ho oslabíte. Plnění úkolů definitivně rozhoduje o vítězství a například v podzemním dole se sehrávají ty největší bitvy mezi hrdiny.

Foto: David Ryneš, Novinky

Přeměna v zahradního golema po nasbírání sta semínek

Změn proti tradičním MOBA hrám je zde dost. Ve hře se nenacházejí žádné předměty, které lze během soubojů pořídit. Vývojáři zkusili implementovat systém artefaktů, ale po chvilce ho ze hry opět odstranili. Další výraznou změnou je, že hráč si vybírá hrdinu už na začátku, než si vyhledá protivníky. Tímto odpadává frustrace, kdy hráč měl oblíbeného hrdinu a poté si ho vzal někdo jiný nebo v určitých módech ho ostatní hráči zakázali.

Tou nejvýraznější změnou je zvyšování úrovně hrdiny. V Heroes se zvyšuje úroveň celého týmu místo jedince a tak si i začátečník může hezky zahrát, pokud má kvalitní tým. Každou určitou úroveň si hráč musí vybrat mezi několika speciálními schopnostmi, které ovlivní jeho roli v boji. Základní rozdělení je ale stejné. Máme zde silné hrdiny s velkou výdrží – tzv. tanky, pak se tu nacházejí specialisti na boj zblízka nebo zdálky, kteří toho sice moc nevydrží, ale dokážou nepříteli hodně rychle ublížit. Ve finále tu jsou tzv. podpůrné charaktery. Ty léčí okolní hrdiny, dávají jim štíty a výrazně mění průběh bitev.

Foto: David Ryneš, Novinky

Přehled úrovní hrdinů včetně následující odměny za postup na další úroveň

Hra se nyní nachází v uzavřené technické alfě, do budoucna by vývojáři rádi měli arén aspoň devět. Hrdinů by při spuštění plné verze mělo být okolo šedesáti. Hra je zadarmo a každý týden nabízí rotaci určitých hrdinů bez nutnosti jejich nákupu. Ostatní hrdiny, kostýmy a zvířata, na kterých hrdinové jezdí, si lze dokoupit jak virtuální měnou, kterou si hráč vydělává plněním úkolů a hraním samotným, tak i reálnými penězi, kde je možné platit kreditní kartou.

Heroes of the Storm jsou tak zábavnou a frenetickou akcí pro více hráčů. Oproti ostatním hrám v žánru se jednotlivá kola pohybují v rozmezí patnácti minut až půl hodiny. Vklouznutí do hry je mnohem méně náročné proti ostatním titulům a opět oplývá již tradiční Blizzardí návykovou hratelností. Vývojáři mají před sebou rozhodně ještě dlouhou cestu, ale už teď lze říci, že jsou na té správné.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám