Hlavní obsah

Angry Birds už neletí. Tvůrcům hry klesl zisk o 73 procent

Finské společnosti Rovio Entertainment, tvůrci populární elektronické hry Angry Birds, klesl loni zisk o 73 procent na deset miliónů eur (273,1 miliónu Kč). Mohly za to nižší příjmy z licencí a propad zájmu o spotřební zboží, jako jsou hračky a oděvy. Firmě se také stále nedaří zopakovat úspěch původní hry Angry Birds, kterou představila v roce 2009, uvedla agentura Reuters.

Angry Birds už neletí. Tvůrcům hry klesl zisk o 73 procent

Zisk před zdaněním, odpisy a úroky klesl o 56 procent na 17 miliónů eur. Celkové příjmy firmy se snížily o devět procent na 158,3 miliónu eur. Příjmy z mobilních her se však zvýšily o 16 procent na 110,7 miliónu eur díky novým hrám jako Jolly Jam a Angry Birds Stella Pop! Počet stažení činil 600 miliónů.

Herní vývojáři přicházejí s novými díly titulu Angry Birds pravidelně, často i několikrát do roka. Základní děj je ale vždy stejný. Zástupci ptačí říše jsou naštvaní, protože jim představitelé vepřového království ukradli vajíčka a chtějí si je udělat k večeři.

Cílem je nasměrovat ptáčky tak, aby „pozabíjeli“ všechna prasata. Ve hře se přitom objevují zástupci různých čeledí, přičemž každý má jiné přednosti. V posledních dílech jsou hrdinové dokonce vybaveni různými zbraněmi, jako jsou hvězdné meče či pistole s laserovými paprsky.

Ani tyto drobné inovace ale klesající zájem ze strany uživatelů už nezachrání. Zisk tlačí směrem dolů především nezájem o vedlejší produkty, ve kterých chtěli tvůrci zúročit popularitu titulu Angry Birds.

Walt Disney v bledě modrém

"Prodej vedlejších produktů pro spotřebitele se nevyvíjel podle našeho očekávání a určitě jsme nespokojeni s výsledky našeho licenčního podnikání," uvedl v prohlášení generální ředitel Pekka Rantala. Dodal však, že věří v budoucnost, a slíbil přijít v příštích měsících s novými partnerskými dohodami týkajícími se filmu.

Firma s cílem stát se zábavní značkou, podobně jako Walt Disney, expandovala se značkou Angry Birds také do televizního seriálu, na vzdělávací dětská hřiště a pracuje na animovaném filmu, který by měl mít premiéru v roce 2016.

Firma rovněž začala přizpůsobovat své hry čínskému trhu ve spolupráci s tamní firmou Kunlun. Nyní plánuje také novou hru pouze pro japonský trh.

Rovio loni zrušilo zhruba 110 pracovních míst, tedy 14 procent své pracovní síly.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků