Hlavní obsah

Vesmírná nuda a technické nedodělky. Hra Space Hulk: Deathwing se příliš nepovedla

Novinky, David Ryneš

Warhammer je stále neskutečně populární značkou. Poslední dobou se roztrhl pytel s hrami ať už z fantasy světa, či z vesmírného s podtitulem 40K. Nyní vyšla sci-fi akce Space Hulk: Deathwing, která slibovala kooperační řež. To se však nestalo.

Upoutávka na hru Space Hulk: DeathwingVideo: Focus Home Interactive

 
Článek

Space Hulk: Deathwing je tradiční kooperační akce, jako je například perfektní Left 4 Dead. Zde hráč chodí po vesmírném křižníku zaplněném potvorami zvanými Genestealers. Proti těmto hordám se hráč brání jakožto pyšný a oddaný vesmírný mariňák. Na výběr je celkem z pěti typů mariňáků, kdy každý má odlišné speciální schopnosti a také výbavu.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Space Hulk: Deathwing

K rozstřílení hord zde slouží specialista na těžké zbraně, který má obří rotační kulomet. Nechybí zde ani podpůrná třída na léčení svých spolubojovníků či specialista na boj na blízko. Hlavní postavou, a to i v sólo hraní, je však třída zvaná Librarian. Ta dokáže metat blesky, podpalovat protivníky či obří tlakovou vlnou je odmrštit daleko od skupinky.

Na papíře tak je zaděláno na perfektní akci, ale chyba lávky. Akce je hrozně chaotická a špatně dávkovaná. Základními principy je dosti podobná již zmíněnému Left 4 Dead, kdy jsou na loudající hráče sesílány hordy nepřátel. Bohužel však titul moc nepočítá s oddechnutím či nějakým budováním napětí.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Space Hulk: Deathwing

Proti Left 4 Dead hra nabízí i menší RPG prvky. Za své konání v misích je hráč odměňován zkušenostmi, za které si následně vylepšuje atributy své postavy. Příjemné je i odemykání dodatečného arzenálu mariňáků a aspoň zde titul nabízí určitou variabilitu v hraní.

Bohužel je hra sužována hroznými nedodělky a chybami. Například nastavení grafiky je tristní a titul zažívá časté pády do systému. V kooperačním režimu je ale chyb nejvíce. Připojování na servery často nefunguje, a to i v případě, že hráč založí soukromou hru, kde chce hrát s přáteli.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Space Hulk: Deathwing

Tam se nyní vyplatí vypnout RPG vývoj postav, protože v drtivé většině hra spoluhráčům spadne, když se načítá další úroveň, a tím pádem oni přicházejí o veškerý vývoj svých mariňáků. Technický stav je tak žalostný a doufejme, že aspoň tohle vývojáři rychle napraví.

Grafické a zvukové zpracování je tak jediné, co stojí za větší pochvalu. Grafici a designéři úrovní si dali obří práci s gotickou architekturou. Ta autenticky ztvárňuje svět vesmírného Warhammeru a společně se skvělým ozvučením vytváří pachuť na jazyce, když se vezme, jaký je zbytek herní náplně.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Space Hulk: Deathwing

Promarněný potenciál sužovaný technickými problémy. Tak by se dal popsat Space Hulk: Deathwing. Stereotypní hratelnost vytahuje z čirého podprůměru atmosféra a perfektně odvedená práce grafiků na prostředí.

Ani oprava technických chyb však nezachrání nudnou hratelnost a titul je tak hlavně pro milosrdné fanoušky série Warhammer 40K. Pro ostatní, kteří hledají podobný titul, je tu stále vynikající Left 4 Dead 2, Killing Floor, nebo Payday 2.

Space Hulk: Deathwing vyšel pro osobní počítače. Verze pro konzole Xbox One a PlayStation 4 by měly vyjít během první poloviny roku 2017.

HODNOCENÍ: 5/10

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám