Právě prodej konzolí nyní táhne celý herní trh. Podle poradenské firmy PwC má v příštích pěti letech růst v průměru o 12 procent ročně, především díky novým digitálním hrám a zájmu hráčů o nové konzole. "Ačkoliv jsou počítačové hry v Česku velice oblíbené, v příštích letech očekáváme na tomto trhu spíše stagnaci, právě pro vysoký zájem hráčů o nové konzole Xbox One a Playstation 4," uvedla specialistka na zábavní průmysl PwC Olga Řehořková.

Absolutní čísla za tuzemský trh výrobci nezveřejňují. Sony nedávno uvedla, že prodala na českém a slovenském trhu od roku 1996 milión zařízení PlayStation. Poslední verze PS4 se prodává čtyřikrát rychleji než předchozí PS3 za stejné období od uvedení na trh.

Podle celosvětových údajů PlayStation nyní soutěží o vedoucí postavení s Xboxem od Microsoftu. V počtu prodaných zařízení od zahájení výroby vede Sony s půlmiliardou konzolí, Nintendo překonalo 200 miliónů prodaných zařízení a Microsoft se 200 miliónům blíží.

Hry jsou miliardový byznys

Celkový obrat z prodeje videoher a herních konzolí loni v Česku a na Slovensku meziročně vzrostl o 6,4 procenta na 2,59 miliardy korun. Růst byl loni pomalejší než v roce 2012, kdy se meziročně obrat v obou zemích zvýšil o více než deset procent. Celkově dosáhl 2,436 miliardy korun. [celá zpráva]

„V porovnání s jinými segmenty zábavního průmyslu videohry v našich zemích stále rostou, což je bezesporu pozitivní signál,” uvedl prezident Asociace herního průmyslu David Klepetko.

Nejúspěšnějšími tituly v loňském roce byly Grand Theft Auto V, Assassin’s Creed IV: Black Flag, Battlefield 4, FIFA 14, The Last of Us, Just Dance 2014 či Wonderbook: Walking with Dinosaurs. Samotné hry, ať už pro počítače, televizní konzole či různé kapesní systémy, se však na celkovém obratu podílejí pouze jednou třetinou. Zbytek celkového obratu tvoří prodeje samotných herních zařízení.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: