Hlavní obsah

Už jen ve 4K rozlišení. Xbox Scorpio přinese novou éru her

Novinky, chm

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V centru pozornosti je v poslední době společnost Sony a její dvě nové televizní konzole, které se začnou prodávat v následujících týdnech. Konkurenční Microsoft se totiž nechal již dříve slyšet, že svou novou vlajkovou loď mezi herními systémy ukáže až příští rok. Fanouškům se nicméně podle zástupců amerického softwarového gigantu čekání vyplatí, neboť novinka nazývaná Scorpio přinese úplně novou éru her.

Foto: archív výrobce

Microsoft zatím zveřejnil jedinou fotografii – srdce nové konzole Scorpio.

Článek

Nová televizní konzole od Microsoftu, která je zatím známá pouze pod kódovým označením Scorpio, totiž bude podle tvůrců nabízet dostatečný výkon na hraní ve 4K rozlišení. Díky tomu by jednotlivé hry měly nabízet daleko jemnější obraz a konzole bude schopná zobrazit i daleko více detailů.

Na to samozřejmě budou muset zareagovat i samotní tvůrci. Pokud totiž výkonnostní potenciál konzole nevyužijí, hra samozřejmě v extrémně jemném rozlišení fungovat nemusí.

Všechny hry od Microsoftu ve 4K

Shannon Loftisová, která má v americkém softwarovém gigantu na starosti vydavatelskou divizi, však nyní potvrdila, že Microsoft skutečně počítá se hrami v rozlišení 4K. Všechny nové tituly vydávané touto společností pro Xbox Scorpio tak budou běžet v extrémně jemném rozlišení.

Nutno podotknout, že na hraní ve 4K při vysokých detailech není připravena ani celá řada herních počítačů, které se aktuálně nabízejí v obchodech. A pokud již lidé chtějí hrát ve 4K, zpravidla si musí sáhnout hluboko do peněženky.

Většina současných herních PC a také prakticky všechny nabízené televizní konzole jsou určeny pro hraní ve Full HD, tedy v rozlišení 1920 x 1080 obrazových bodů. Standard 4K přitom nabízí rozlišení 4096 x 2304 obrazových bodů.

Přesné hardwarové parametry Xboxu Scorpio americký softwarový gigant neprozradil, zveřejnil pouze snímek procesoru, který by měl onu vysokou rychlost zajišťovat. Výkon by měl dosahovat hodnoty 6 teraflopů.

Sony zůstává pozadu

Debatu o hraní ve 4K rozvířila společnost Sony se svým novým PlayStationem 4 Pro. Ten má totiž představovat to nejlepší z nabídky japonského elektronického gigantu a už při premiéře se tvůrci chlubili, že je připraven na éru hraní ve 4K.

Naráželi přitom na to, že novinka má nabízet výrazně vyšší výkon než aktuálně prodávaná čtyřka, protože je vybavena výkonnějším procesorem a přepracovanou grafickou kartou.

BEZ KOMENTÁŘE: PlayStation 4 ProVideo: archív výrobce

Šéf herní divize společnosti Sony Andrew House však nakonec v rozhovoru pro server Digital Spy potvrdil to, čeho se obávali vývojáři už při premiéře – výkon nebude pro hraní ve 4K dostatečný, alespoň co se týká většiny her.

„Většina her bude upscalovaná. Obraz tedy bude přepočítán z nižšího rozlišení na vyšší,“ prohlásil House. To jinými slovy znamená, že kvalita obrazu bude sice citelně vyšší než v případě Full HD, zároveň ale nebude tak dobrá jako v případě plnohodnotného 4K standardu.

Ve skutečném rozlišení 4K poběží pouze některé hry, které nejsou tolik náročné na výkon jednotlivých komponent, a zároveň různé filmy a videa. Více se o PlayStationu 4 Pro dozvíte v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

BEZ KOMENTÁŘE: Hry na PS4 ProVideo: PlayStation

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám