Prodeje čtvrté generace televizní konzole PlayStation pokořily pomyslnou hranici 75 miliónů kusů. To jinými slovy znamená, že po Vánocích – během prvního čtvrtletí – si konzole koupilo dalších pět miliónů lidí.

Za celý uplynulý rok to přitom bylo 20 miliónů. Právě tato čísla jasně ukazují, že zájem o čtyřky rozhodně nevadne, ale popularita se drží stále na stejné úrovni.

PlayStation 4

PlayStation 4

FOTO: archív výrobce

Sluší se nicméně podotknout, že ve zmiňovaných 75 miliónech prodaných kusů jsou započítány nejen dva nejnovější PlayStationy, které si odbyly premiéru na podzim roku 2016, ale také původní čtyřka. Ta byla na pultech obchodů k dostání už od roku 2013.

Přesto mají aktuálně nabízené PlayStationy šanci překonat předchozí generaci s pořadovým číslem tři. Těch se totiž za celý jejich životní cyklus prodalo 83,8 miliónů. Sluší se nicméně připomenout, že zatím vůbec nejprodávanější konzolí je PlayStation 2, která našla domov u 155 miliónů herních fandů.

Co umí nové PlayStationy?

PlayStation 4 Slim láká především na kompaktnější rozměry a líbivější vzhled. Výkon je nicméně stejný jako u starší čtyřky.

Verze 4 Pro nabízí výkonnější procesor a přepracována byla i grafická karta. Některé hry díky tomu budou schopné běžet až v rozlišení 4K. Připomeňme, že původní PlayStation 4 byl stavěn na hraní ve Full HD.

Tituly, které kladou daleko vyšší nároky na grafiku, však v plnohodnotném 4K rozlišení nepoběží. Obraz u nich bude přepočítán z nižšího rozlišení na vyšší. To jinými slovy znamená, že kvalita obrazu bude sice citelně vyšší než v případě Full HD, zároveň ale nebude tak dobrá jako v případě plnohodnotného 4K.

Sony PlayStation 4 Slim

Sony PlayStation 4 Slim

FOTO: archív výrobce

Sony PlayStation 4 Pro

Sony PlayStation 4 Pro

FOTO: archív výrobce

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: