Hlavní obsah

Monitory už nebudou potřeba. Brýle uživatele přenesou do virtuální pracovny

Novinky, ort

Doba, kdy uživatelé vysedávali u počítačů před monitorem, bude patřit již v dohledné době minulosti. Alespoň taková je vize společnosti Microsoft, která věří, že nové systémy pro virtuální realitu poslouží lidem daleko lépe než velké obrazovky.

Virtuální pracovna podle MicrosoftuVideo: Microsoft

 
Článek

Jak bude vypadat práce ve Windows se systémy pro virtuální realitu, ukázal americký softwarový gigant na videu. Z něj je patrné, že člověk už se nebude muset omezovat úhlopříčkou displeje.

Místo toho si nasadí headset na hlavu a ten jej přenese do virtuální pracovny, jež se bude velmi podobat skutečné místnosti, ve které se bude nacházet. Toho Microsoft docílí použitím speciálních kamer v místnosti. I když tedy uživatel uvidí v brýlích virtuální stůl, bude před ním stát i ten skutečný.

Propojení virtuálního světa se skutečným

Do virtuálního světa půjdou tímto způsobem namapovat například i osoby nebo zvířata. Pokud tedy do místnosti například přiběhne pes, uživatel jej uvidí vykresleného i ve virtuální realitě.

Americký softwarový gigant tak jinými slovy bude s využitím moderních headsetů schopen propojit skutečnou realitu s virtuálním světem, přestože člověk bude mít oči zakryté a nic ze svého okolí vlastně neuvidí – půjde pouze o počítačovou simulaci.

V systému bude možné používat klidně i několik obrazovek a další půjdou přidávat. Uživatel přitom bude moci používat všechny čtyři stěny, podlahu i strop.

Z řádků výše by se mohlo zdát, že jde o hudbu daleké budoucnosti. Microsoft však s nasazením virtuálních headsetů, které podobné kousky zvládnou, počítá už v průběhu příštího roku. Navíc by mělo jít o brýle, jejichž cenovka bude daleko příznivější, než jsme doposud byli zvyklí.

Nízká cena i hardwarové nároky

Místo cenovky pohybující se nad hranicí 20 000 korun by se nové brýle měly prodávat v přepočtu za zhruba 7500 Kč. Žádné konkrétní parametry virtuálních brýlí však nejsou k dispozici.

Podle serveru The Verge však headsety nebudou potřebovat kdovíjak výkonný počítač, fungovat budou i s několik let starými sestavami. Headsety budou pro svůj provoz potřebovat buď čtyřjádrový procesor, nebo dvoujádrový podporující technologii hyperthreading – právě díky ní se totiž čip hlásí v počítači jako čtyřjádrový, i když má jádra pouze dvě. Dále je nutná grafická karta podporující rozhraní DirectX 12, 4 GB operační paměti a 1 GB volného místa na pevném disku.

Nutno podotknout, že tyto parametry běžně splňují i několik let staré stroje. Jedinou další podmínkou je podpora rychlého rozhraní USB 3.0. Tento novější standard sice starší PC mít nemusí, na druhou stranu vyřešit jeho absenci může redukce, která se běžně prodává v obchodech za pár stokorun. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám