Článek
Na diskuzním setkání Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN) se zástupci hlavního města a čelní představitelé Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic, Letiště Praha a Pražské developerské společnosti shodli na nutnosti jasné prioritizace staveb, víceletého financování a úzké koordinace mezi všemi aktéry.
„V Metropolitním plánu jsou dopravní stavby prodiskutovány s ministerstvem dopravy. Po zkušenostech zavádíme širší koridory pro klíčové úpravy, včetně Železničního uzlu Praha,“ uvedl náměstek primátora pro územní a strategický rozvoj Petr Hlaváček (STAN).
Nově zveřejněná podoba Metropolitního plánu Prahy mění nastavení dopravní politiky v metropoli. Dokument stabilizuje klíčové koridory pro metro D, Městský a Pražský okruh, posiluje rámec pro Železniční uzel Praha a provazuje velké stavby s rozvojem nových čtvrtí.
Větší důraz klade na přestupní uzly, kapacity P+R a bezpečné pěší i cyklistické napojení, aby rozvoj nových čtvrtí probíhal spolu s kapacitní veřejnou dopravou. Podle Hlaváčka je teď zásadní plán projednat a schválit: „Plán ze své podstaty nemůže být nikdy dokonalý. Je důležité, abychom měli platformu, kde můžeme profesionálně ve veřejném zájmu věci měnit.“

