Hlavní obsah

Zájem o chytré hodinky klesá. Applu se nedaří

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Celosvětový trh s chytrými hodinkami ve druhém čtvrtletí zaznamenal první pokles v historii. Dodávky se meziročně snížily o 32 procent na 3,5 miliónu přístrojů, a to zejména kvůli propadu u hodinek Apple Watch. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek zveřejnila výzkumná společnost IDC. Dodávky hodinek Apple Watch se podle IDC snížily o 55 procent na 1,6 miliónu přístrojů.

Foto: Eric Risberg, ČTK/AP

Chytré hodinky Apple Watch

Článek

Americký Apple vykázal pokles jako jediný z pěti největších výrobců chytrých hodinek, i tak si ale na trhu udržel vedoucí pozici.

Druhé místo obsadil jihokorejský Samsung, který dodávky chytrých hodinek zvýšil o 51 procent na 0,6 miliónu přístrojů. Na třetí příčce se umístila čínská společnost Lenovo, za kterou následovaly jihokorejská firma LG a americká Garmin, plyne z údajů IDC.

"Apple si na trhu stále udržuje výrazné vedení," uvedl analytik IDC Jitesh Ubrani. "Propad u Applu bohužel vedl k poklesu celého trhu," dodal. Upozornil, že spotřebitelé s nákupy chytrých hodinek čekají na hardwarová i softwarová vylepšení.

Druhá generace Apple Watch

Narážel patrně na to, že by měla společnost Apple v letošním roce uvést na pulty obchodů druhou generaci svých chytrých hodinek. Na to upozornil již dříve server Digitimes, který údajně získal informace přímo z výroby jednotlivých dílů pro chytré hodinky.

Apple oficiálně příchod druhé generace nepotvrdil, server Mac Rumors i přesto zveřejnil před časem informace o plánovaných inovacích. Novinka s logem nakousnutého jablka by kromě vyššího výkonu měla přinést také vyšší výdrž baterie, a to při zachování stejných proporcí jako u aktuálně nabízeného modelu. Vylepšení by se údajně mělo dotknout také dotykového panelu, který bude lépe čitelný na slunci.

Nemělo by přitom jít o zcela nový model, ale pouze o vylepšení toho stávajícího. To vcelku zapadá do produktové strategie amerického počítačového gigantu. Podobnou strategii totiž tento výrobce používá například u iPhonů. V jednom roce uvede na pulty obchodů zbrusu nový jablečný smartphone, za dalších 12 měsíců pouze jeho vylepšenou verzi. [celá zpráva]

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám