"Zatímco o rok dříve připadalo v České republice na jeden tablet jedenáct klasických notebooků, v roce 2012 připadal jeden tablet už jen na tři notebooky a v posledním loňském čtvrtletí se poměr vyrovnal," uvedl analytik IDC Petr Švagrovský.

Apple loni rostl pomaleji než trh jako celek a ztrácel proto tržní podíl. Koncem roku uvedl inovovaný produkt se sedmipalcovou úhlopříčkou, kterým vstoupil i do středního cenového segmentu. Vedle toho uvedl čtvrtou generaci iPadu standardní velikosti. V posledním čtvrtletí se na druhé místo za Apple dotáhla společnost Prestigio.

Proti notebookům slouží tablety podle Švagrovského spíše ke konzumaci internetového obsahu nebo vytváření multimediálního obsahu. Vše je postavené na ovládání pomocí dotykového displeje, avšak připojit lze i klávesnici. Vedle snížení zájmu o notebooky tablety spolu s chytrými mobilními telefony zasáhly i trh digitálních fotoaparátů.

Celosvětový prodej tabletů loni podle výzkumné společnosti IDC stoupl o 78 procent na 128 miliónů kusů. V sousedním Slovensku prodej vzrostl o 154 procent na 133 000 kusů. Průměrná prodejní cena tabletu v roce 2012 klesla na 461 dolarů (9000 Kč).