Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Elise Amendola, ČTK/AP

Miliardový obchod se neuskuteční. Xerox odstoupil od plánu na převzetí HP

Americký výrobce tiskáren a kopírek Xerox upustil od snahy převzít za 35 miliard USD (875 miliard Kč) výrobce počítačů HP. Oznámení Xeroxu přichází poté, co firma na začátku března odložila schůzku s akcionáři HP, aby se zaměřila na zvládnutí pandemie onemocnění způsobeného koronavirem.

Ilustrační foto Foto: Elise Amendola, ČTK/AP
Miliardový obchod se neuskuteční. Xerox odstoupil od plánu na převzetí HP

Rozhodnutí je vítězstvím pro společnost HP, která převzetí odmítala. Je také ranou pro investora Carla Icahna, který vlastní velké podíly v obou firmách a který usiloval o jejich sloučení.

"I když je tento krok zklamáním, upřednostňujeme zdraví, bezpečnost a pohodu našich zaměstnanců, zákazníků, partnerů a dalších akcionářů a naši širší odpověď na pandemii nad všemi dalšími úvahami," uvedl Xerox v prohlášení.

Finanční a strategické výhody

Firma podle agentury Reuters dodala, že sloučení obou firem by přineslo dlouhodobé finanční a strategické výhody a je možné, že svou snahu obnoví, až se podaří koronavirovou krizi zvládnout.

Xerox vyrábí především velké tiskárny a kopírky a většina jeho příjmů pochází z jejich pronájmu podnikům a z následné údržby. HP, který patří mezi největší producenty počítačů na světě, prodává zejména menší tiskárny a potřeby pro jejich provoz.

Snižování nákladů

Obě firmy se nyní potýkají s negativními důsledky poklesu potřeby tištěných dokumentů a pracují na snižování nákladů. Fúze by mohla otevřít nové možnosti úspor.

Xerox poprvé předložil nabídku na převzetí HP v listopadu, když urovnal spor s firmou Fujifilm Holdings související s jejich společným podnikem a snahou o jejich spojení. HP však nabídku odmítal, považoval ji za podhodnocenou a zpochybnil také očekávané snížení nákladů ze spojení, které Xerox stanovil na dvě miliardy USD.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků