Hlavní obsah

Lidé z třetího světa si vydělávají na živobytí hraním počítačových her

Téměř půl miliónu lidí v rozvojových zemích si vydělává na živobytí prodejem virtuálních věcí v internetových hrách. Čtyři pětiny těchto internetových „zlatokopů“ žijí v Číně a jejich počet roste. Uvádí to studie britské Manchesterské univerzity.

Lidé z třetího světa si vydělávají na živobytí hraním počítačových her

Mnozí z nich se soustřeďují na World of Warcraft, dnes zřejmě nejrozšířenější onlinovou hru: za možnost účastnit se jí platí měsíční poplatky 11 miliónů lidí a soudí se, že dalších několik miliónů je napojeno ilegálně.

Lidé hledají na nekonečných pláních virtuálního světa skryté věci nebo rozvíjejí výzbroj a schopnosti svých hrdinů, aby je po dosažení určité úrovně prodali na Západ nebo do bohatých zemí Asie. Na požádání jsou také ochotni převzít hráčova hrdinu a vyvinout jej na vysokou úroveň daleko rychleji, než by to dokázal hráč samotný.

Měsíčně si lidé z třetího světa vydělají 2360 korun.
studie britské Manchesterské univerzity

Touto cestou si vydělávají v průměru 2360 korun měsíčně. V přepočtu je to asi 110 dolarů. Nejde o obří částku, ale je to dost, aby se lidé udrželi nad úrovní absolutní bídy, za kterou bývá považován příjem jeden a čtvrt dolaru denně.

Jak výzkumníci uvádějí, je těžké zjistit přesné údaje o rozšířenosti této praxe - mimo jiné i proto, že je vlastně kriminální. Prodej virtuálních věcí nebo herního zlata za hotové je obvykle zakázán ve smlouvě o používání hry stejně jako sdílení účtů a přebírání herních postav.

Někteří experti se obávají, že nového „odvětví“ si už všiml i organizovaný zločin, který ho využívá k uplatnění kradených kreditních karet a k lákání peněz od hráčů, jimž pak nejsou dodány slíbené virtuální předměty či peníze.

Anketa
Nechal(a) byste za úplatu hrát někoho počítačové hry za vás?
Ano, nejdůležitější je rychlý vývoj hry.
6.8 %
Ne, neužil(a) bych si pocit ze hry.
65.2 %
Počítačové hry nehraju.
28 %
Celkem hlasovalo 2183 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků