Hlavní obsah

Google se vydá stejnou cestou jako Apple. Na Androidu omezí sdílení informací

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

New York

Americká společnost Google následuje příklad firmy Apple a chce na svém operačním systému Android omezit sdílení informací se třetími stranami. Hodlá za tímto účelem vybudovat nový systém cílení reklamy. Google to uvedl na svém blogu s dovětkem, že vývoj systému potrvá několik let. Google zdůraznil, že 90 procent aplikací nabízených jeho distribuční službou Google Play je zdarma, což umožňuje právě reklama.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

„Naším cílem je vyvinout efektivní a soukromí zvyšující reklamní řešení, kde uživatelé vědí, že jejich informace jsou chráněny,“ uvedl Google. Upřesnil ale, že stávající sledovací technologii na svých telefonech se systémem Android, na kterou se spoléhají inzerenti, chce udržet ještě alespoň dva roky.

Agentura AFP k tomu poznamenala, že Google tímto ujištěním vydavatele mobilních aplikací uklidnil. Ty předtím frustroval Apple, když je loni v dubnu přiměl, aby se uživatelů, kteří mají v zařízeních operační systém iOS, zeptali, zda chtějí být sledováni, jakmile aplikaci opustí. Apple a Google vytvářejí konkurenční operační systémy používané ve většině smartphonů a tabletů.

Firmy Google a Apple čelily v posledních letech tlaku regulátorů a nových zákonů, aby uživatelům poskytly větší kontrolu nad údaji, které o nich aplikace shromažďují. Google uvedl, že bude spolupracovat s výrobci aplikací, jako je Snap či Activision Blizzard, na navrhování nástrojů, které podporují cílení reklam a protokolování kliknutí a zároveň omezují přístup k osobním údajům.

Každý týden pokuta pět milionů eur. Nizozemsko nemilosrdně tlačí na Apple

Internet a PC

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám