Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Petr Horník, Právo

Česká obchodní inspekce (ČOI) řeší první tři případy tzv. geoblockingu. Jde o situaci, kdy má česká firma e-shop nejen v české verzi, ale i v zahraniční, ale neumožňuje zákazníkovi s fakturační adresou v Česku objednat si zboží ze zahraniční verze e-shopu. Toto jednání odporuje evropskému nařízení, které je od loňského léta i součástí české legislativy, uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Se všemi obchodníky vede inspekce správní řízení.

Ilustrační foto Foto: Petr Horník, Právo
ČOI řeší první případy geoblockingu

Dokud nebude řízení u konce, inspekce nezveřejní jména firem. Fröhlich ale doplnil, že jde o dva prodejce sportovního oblečení a jednoho prodejce spodního prádla. „Jedná se zatím o první kontroly českých firem podezřelých z geoblockingu,“ uvedl. Inspektoři provedli kontroly u pěti prodejců, u dvou problém nezaznamenali.

U problematických prodejců to funguje tak, že spotřebitel z Česka si může koupit zboží pouze na české verzi e-shopu. „Ve všech problematických případech došlo k tomu, že slovenská mutace webu neumožnila spotřebiteli s fakturační adresou zboží zakoupit,“ uvedl Fröhlich.

Evropské nařízení má chránit spotřebitele, protože na jiné mutaci webu může zákazník najít stejné zboží za odlišnou cenu. Výše pokuty může činit až tři miliony korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků