„V současné době pozorujeme zvýšený výskyt podvodných e‑mailů,“ uvedli zástupci Komerční banky.

Podle nich se podvodníci snaží v příjemcích podvodné zprávy vzbudit dojem, že jde o oficiální komunikaci banky. „Útočník vystupuje jménem ředitele společnosti a kontaktuje pracovníka firmy, který má přístup k firemním financím a oprávnění provádět bankovní převody,“ přiblížili jednání počítačových pirátů bankéři.

„Nejprve se dotáže na stav účtu a pak předá pokyn k urgentnímu proplacení částky do zahraničí. Na závěr se ujistí o výsledku zpracování. V e‑mailu je použita nekorektní čeština a může být použit popis platby Administrativní seminár,“ konstatovali pracovníci banky.

Podobné e-maily raději ignorovat

Podvod tedy pozornější uživatelé mohou rozpoznat na první pohled, jednoduše podle toho, že není napsán správně česky. Není nicméně vyloučeno, že se v další vlně objeví podvodné zprávy, ve kterých již budou mít kyberzločinci všechny chyby vychytané.

Vhodné je tak všechny podobné nabídky ignorovat, a pokud si uživatel není jistý, tak raději svou banku kontaktovat napřímo – buď osobně, nebo telefonicky.

„V případě, že jste podezřelý e‑mail obdrželi, neprodleně kontaktujte naši telefonní linku internetového bankovnictví +420 955 551 552 nebo nám napište na mojebanka@kb.cz,“ uzavřeli zástupci banky.

Podobně by měli uživatelé postupovat také v případě, že jim podezřelá zpráva přijde pod hlavičkou úplně jiné banky či nějaké finanční instituce.