Podvodná nabídka cílí právě na klienty spořitelny. A kyberzločinci si tuto banku patrně nevybrali náhodou, protože Česká spořitelna o víkendu skutečně své internetové bankovnictví, tedy službu Servis24 vylepšovala.

Někteří uživatelé se tak mohli nechat napálit proto, že podvodná nabídka na sociální síti Facebook je odkazem na skutečně novou verzi internetového bankovnictví.

Neklikat, nevyplňovat

I s ohledem na to se zástupci banky od finančního bonusu okamžitě distancovali.

„Upozorňujeme na podvodný profil na Facebooku, který se snaží vzbudit dojem, že patří České spořitelně. Podvodníci na tomto profilu nabízejí ‚nové internetové bankovnictví SERVIS 24‘,“ stojí ve varování banky.

Falešnou službu Servis24 je možné poznat podle chybné webové adresy.

Falešnou službu Servis24 je možné poznat podle chybné webové adresy.

FOTO: Česká spořitelna

Skutečná podoba služby Servis 24

Skutečná podoba služby Servis 24

FOTO: Novinky

„Důrazně varujeme před jakoukoliv reakcí na výzvy uvedené na tomto profilu. V žádném případě neklikejte na nabízený odkaz a svoje údaje nevyplňujte nikam jinam než na oficiální stránky www.servis24.cz. Podvodníci by se jinak mohli dostat k vašim penězům,“ konstatovali zástupci České spořitelny.

Právě podle webové adresy totiž uživatelé mohli poznat, že jde o podvod. Odkaz na Facebooku totiž směřoval na stránky servis24.ic.cz.

Stejný trik zkoušeli už dřív

Pokud uživatelé podvodníkům naletěli, měli by co nejdříve kontaktovat svou banku. „V případě jakýchkoli pochybností nás kontaktujte na bezplatném telefonním čísle 800 207 207,“ uvedli zástupci České spořitelny.

Obezřetní by v případě podobných nabídek měli být také uživatelé jiných bankovních institucí. Není totiž vyloučeno, že stejný trik budou počítačoví piráti zkoušet příště pod hlavičkou úplně jiné společnosti.

Prostřednictvím Facebooku se počítačoví piráti nesnaží uživatele tuzemských bankovních institucí napálit poprvé. Prakticky na chlup stejnou taktiku zkoušeli také minulý měsíc. [celá zpráva]

Ukázka podvodné reklamy na Facebooku

Ukázka podvodné reklamy na Facebooku

FOTO: koláž Novinky.cz