Experti z technické univerzity v Budapešti odhalili bezpečnostní chybu v softwaru, který je běžně používán automechaniky. Tu je možné zneužít k tomu, aby se odpojil airbag, uvedl server The Hacker News.

Když pak dojde k nehodě, vzduchový vak jednoduše nevystřelí, aniž by dopředu jakákoliv kontrolka informovala o nějaké chybě.

Hacknuto může být jakékoliv auto.Zsolt Szalay z univerzity v Budapešti

To demonstrovali výzkumníci v praxi na voze Audi TT. „Teoreticky je ale postižitelná jakákoliv značka. Hacknuto může být jakékoliv auto,“ prohlásil Zsolt Szalay z univerzity v Budapešti, který se podílel na odhalení chyby.

Problém je podle něj totiž v tom, že chybu neobsahuje software výrobce vozu, ale diagnostický nástroj třetích stran, který je údajně hojně používán v servisech a je kompatibilní prakticky se všemi vozy od Volkswagenu, ale i s automobilů jiných značek.

Obrana není

Pro výrobce automobilů je tak prakticky nemožné zamezit tomu, aby počítačoví piráti nemohli podobným způsobem nějaký vůz napadnout.

„Útočníci mohou napadnout diagnostický nástroj ještě dříve, než dojde k propojení s automobilem. Nic netušící mechanik pak po připojení otevře kyberzločincům zadní vrátka do řídicí jednotky vozu,“ vysvětlil Szalay.

Že hackeři dokážou převzít kontrolu nad vozem, se ukázalo už v červenci. Tehdy se jim podařilo na dálku ovládnout Jeep Cherokee, mohli u něj otáčet volantem, nebo například vyřadit brzdy z provozu. [celá zpráva]