Vylákat přihlašovací údaje se nejčastěji snaží prostřednictvím falešných platebních brán, jak Právo upozornilo již dříve. [celá zpráva]

Odkazy na falešné zprávy šíří nejčastěji prostřednictvím sociálních sítí, zpravidla skrze napadený počítač skutečných přátel. Za ně se pak na sociální síti vydávají a chtějí poslat drobný obnos – údajně kvůli důležité platbě.

Vytipované cíle se snaží přesvědčit, že peníze je možné nejrychleji poslat právě přes smyšlenou platební bránu. Ve chvíli, kdy do ní uživatelé zadají své přihlašovací údaje, automaticky svůj účet zpřístupní podvodníkům. Pak už jen stačí, aby z nich kyberzločinci vylákali potvrzovací SMS zprávu.

Na podobnou zprávu v žádném případě nereagujte a nezadávejte požadované údaje.zástupci České spořitelny

„Na podobnou zprávu v žádném případě nereagujte a nezadávejte požadované údaje. Pokud jste to už ale udělali, doporučujeme vám okamžitě kontaktovat naši bezplatnou informační linku 800 207 207 a zablokovat přihlašovací údaje k vašemu internetovému bankovnictví,“ varovali zástupci České spořitelny.

Podobně by lidé měli postupovat i v případě, že využívají jinou banku – informovat je o podezřelé transakci co nejdříve. V opačném případě je šance na vrácení peněz minimální.

„Přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví je nutné si bedlivě hlídat a chránit je před vyzrazením. Proto nikdy nedejte na jakkoli úpěnlivě znějící výzvy, podoba podvodu se může časem změnit. Případné žádosti ‚přátel‘ o peníze si raději ověřte u svých přátel telefonicky, a pokud jim následně budete chtít nějakou částku poslat, udělejte to vždy standardním přihlášením do svého internetového bankovnictví. Nikdy také nepřeposílejte žádné své autorizační SMS zprávy další osobě,“ uzavřeli zástupci banky.