Hlavním terčem hrozeb zůstalo mobilní bankovnictví. Ve druhém čtvrtletí se například objevila nová verze trojského koně Trojan-SMS.AndroidOS.OpFake.cc, která byla schopná napadnout 114 bankovních a finančních aplikací, což je čtyřnásobné množství proti předchůdci ze začátku roku. Hlavním cílem tohoto trojanu bylo ukrást přihlašovací údaje uživatele a napadnout jimi, kromě jiného, mnoho populárních e-mailových aplikací.

Objevilo se 5,9 miliónu upozornění na pokusy škodlivých programů ukrást peníze skrz online přístup k bankovním účtům. To je o 800 000 méně než v prvním čtvrtletí. Nejvíce uživatelů podlehlo bankovním trojským koním v Singapuru (5,3 procenta). Následují Švýcarsko, Brazílie, Austrálie a Hong Kong. Většina zemí v první desítce je technologicky vyspělá nebo má rozvinutý bankovní systém, což přitahuje pozornost kyberzločinců.

Bankovní viry útočící na klienty online bankovních systémů tvořily 83 procent všech finančních hrozeb. Kromě nich finanční hrozby představovali také takzvaní bitcoinoví horníci, tedy programy, které používají výpočetní zdroje počítačů obětí k tvorbě bitcoinů, a dále zloději bitcoinových peněženek.

V průměru 24 procent uživatelů internetu po celém světě podlehlo alespoň jednou webovému útoku. To je o 2,4 procentního bodu méně než v prvním čtvrtletí. Počet unikátních škodlivých objektů klesl o osm procent na 26 miliónů. Nejrozšířenější byl skript AdWare.JS.Agent.bg, aplikovaný reklamními programy do libovolných webových stránek.

Jak zabránit hackerům v napadení účtu podle ČBA
Do chytrých mobilních telefonů by měl klient instalovat pouze prověřené aplikace, speciálně ve vazbě na mobilní bankovnictví. Mělo by jít výhradně o oficiální aplikace pro iOS, Android a Windows Phone, dostupné na aplikačních marketech.
Klient by měl otevírat pouze důvěryhodné e-maily od známých a očekávatelných odesílatelů. Pokud se jeví e-mail podezřele, je rizikové jej otvírat či pracovat s jeho přílohami nebo odkazy.
Klient by neměl zapomínat na to, že i chytré mobilní telefony by měly mít nainstalovanou antivirovou ochranu, jestliže je pro daný typ zařízení k dispozici.
Pokud bude mít klient jakékoli pochybnosti při přihlašování do on-line aplikace nebo při práci s bankovním účtem v internetovém rozhraní, neprodleně by měl kontaktovat klientskou linku své banky a konzultovat další postup s bankovním poradcem.