Průzkum provedený marketingovou skupinou Voxburner ukázal, že bezpečnost a soukromí jsou pro mládež překvapivě velmi důležité. Ve věkové skupině 16-24 například dvě třetiny z 1200 respondentů průzkumu uvedlo, že když kupují jakýkoli do internetu připojitelný produkt, nejdůležitějším kritériem je pro ně ochrana soukromí. Daleko za tímto aspektem skončily spolehlivost produktu, cena nebo snadnost používání. Největšími přínosy nových připojených přístrojů jsou pro respondenty průzkumu úspora času, zlepšení kvality života a úspora peněz.

Zatímco tradiční internetové služby s ochranou soukromí počítají a jsou navíc pod drobnohledem ochránců osobních údajů, přístroje typu Smart TV dosud zůstávaly mimo pozornost. Jak však upozornil bezpečnostní expert společnosti ESET Graham Cluley, například chytré televize LG sbíraly data o divácích, a to bez jejich svolení a dokonce bez jejich vědomí. „Firmware těchto televizí již byl upraven, ale marketingově zajímavá data sbírají prakticky všechna propojená zařízení a tlak na využití jejich využití je obrovský,“ komentuje Graham Cluley závěry průzkumu skupiny Voxburner.