Hlavní obsah

Cílem hackerů jsou hráči, důvod neznámý

Novinky, Jakub Kuneš (Zdroj: VG247, Dvojklik.cz)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Od konce letošního dubna se spustila lavina hackerských útoků na herní společnosti. Sony, Nintendo, Electronic Arts, Bethesda, Sega, BioWare i další výrobci se potýkali s menšími či většími útoky na své sítě. Jaký je motiv hackerů?

Článek

Zneužívání mezer v zabezpečení firemních serverů nebo použití tzv. brute force (hrubé síly) pro vyřazení serverů z provozu není ničím novým. V minulosti ale byly útoky obvykle cíleny na servery bankovních institucí, internetové obchody nebo vládní weby. Proč si hackeři v poslední době stále častěji vybírají za terč útoků právě herní společnosti? Vše odstartoval nevinný spor mezi Sony a hackerem GeoHotem.

Rozbuška internetové války

GeoHot se proslavil prolomením ochrany chytrého telefonu iPhone, následně na internetu zveřejnil návod, který na herní konzoli Playstation 3 umožňoval spouštět neautorizované programy. Sony, jež Playstation 3 vyrábí, hackera stíhala a nelegálně získala mimo jiné přístup k jeho PayPal a YouTube účtu. Alespoň to tvrdí Anonymous, nejslavnější hackerská skupina současnosti. A i když se japonská společnost s GeoHotem následně mimosoudně domluvila, hackeři prahli po odplatě.

V polovině dubna letošního roku otevřeně vyhlásili válku Sony a začali pomalu spřádat své plány. Nejdříve to začalo neškodnými útoky na blog amerického Playstationu, nejmasivnější útok následoval o pár dnů později.

Pandořina skříňka otevřena

Kyberzločinci zaútočili na online služby PSN a Qriocity od Sony, kde se zmocnili téměř 100 milionů uživatelských účtu. Tyto služby byly několik týdnů mimo provoz a vedení společnosti si sypalo popel na hlavu. Hackeři se totiž zmocnili všech osobních údajů, které uživatelé poskytli: uživatelská jména, hesla, adresy bydliště, e-mailové adresy atd. Sony nepopřela ani to, že se hackeři mohli dostat k údajům o kreditních kartách.

I když se zprvu mohlo zdát, že hackeři mají tímto masivním útokem splněno, opak se stal pravdou. Anonymous tímto útokem otevřeli Pandořinu skříňku, která odstartovala neuvěřitelnou smršť útoku na herní společnosti

Výsměch hráčům

Nejaktivnější hackerské uskupení mimo Anonymous v uplynulých měsících? Lulz Security (z anglického Lulz, posměch, pozn.). Lulz Security stojí za útoky na Nintendo, Bethesdu, některé servery Sony, online hru Eve Online a další. I když tato hackerská skupina vždy provokativně s předstihem upozorňovala, na kterou herní společnost zaútočí, její členové nikdy neupřesnili, jaký byl motiv jejich útoků. Někteří tvrdili, že herní společnosti omezují hráče a tahají z nich jen a jen další peníze, druzí útočili jen tak pro zábavu. Chtěli tak prý upozornit na chabé zabezpečení firem a snadno odhalitelné chyby.

Koncem června, po 50 dnech působení, nicméně Lulz Security oznámili konec. [celá zpráva] Důvodem prý bylo možné odhalení jejich identit, které chtěl odtajnit neslavně proslulý hacker The Jester. I tak se ale spekuluje o tom, že ohlášený odchod může být jen zastíracím manévrem.

I po možném rozpuštění Lulz Security útoky na herní společnosti nekončí. Mezi posledními napadenými je herní studio BioWare, kde útočníci zneužili bezpečnostní chyby v diskusním fóru ke hře Neverwinter Nights a získali přístup k databázi 18 tisíc uživatelských účtů.

Jestli útoky na herní společnosti v brzké době skončí, si nikdo z odborníků netroufá vyslovit. Každopádně jen Sony díky útokům na své servery přišlo o několik desítek miliónů dolarů. Spekuluje se i o tom, že některé firmy budou muset kvůli ztrátám omezit rozpočet na plánované hry.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám