Pokud by se tyto domněnky potvrdily, mohlo by se také stát, že Sony opustí trh s plochými panely jednou provždy. Severoamerický a japonský trh totiž patří k velmi významným oblastem, kde se uzavírá podstatná část nejrůznějších obchodů.

Sony by měla opustit výše zmíněné trhy ještě toto září, může se také stát, že již v první půli příštího roku firma přestane prodávat LCD displeje i v jiných oblastech, dodali experti.

Japonská Sony může být ve velmi vážných finančních problémech. Analytici uvádějí, že společnost již od roku 2002 nezveřejnila celoroční výnosy. Ve firmě v současnosti probíhá masivní restrukturalizace, v jejího vedení vůbec poprvé stojí někdo jiný než Japonec.

Plán restrukturalizace se snaží prosadit výkonný ředitel Sony Howard Stringer a prezident Rjodži Čubači. Ten je na nové pozici teprve od loňského června, kdy koncern prošel mnoha personálními změnami.

Podle agentury DisplaySearch patřila Sony v minulém roce 10. příčka mezi největšími výrobci LCD panelů. Společnost dodala tehdy na trh asi 3,07 miliónů plochých displejů. V loňském posledním kvartále prodala firma 347 tisíc LCD obrazovek právě na území Severní Ameriky, jednalo se o 40 procent celosvětových prodejů v tomto čtvrtletí.