Podíl YouTube na trhu s online krátkými videi dosahuje 29 procent. Minimálně na americkém trhu se tak jedná o největšího poskytovatele v oblasti online videosekvencí.

Podle společnosti YouTube představují všechna krátká videa, které si lidé zobrazí přes její servery, přibližně 60 procent všech záznamů, jenž jsou na internet celosvětově zasílány. Přehrání jakékoliv sekvence přes YouTube je poskytováno bezplatně. Firma s několika desítkami zaměstnanců žije převážně z reklam, které umisťuje do jednotlivých filmečků.

Portál YouTube se specializuje na krátká, zhruba dvouminutová videa s prvky komedie, tvořená většinou běžnými uživateli.

Největším konkurentem YouTube v oblasti internetového vyhledávání videí je gigantická skupina News Corp. a její služba MySpace s přibližně 19% podílem na trhu. Další místa obsadily společnosti Yahoo, Microsoft MSN, Google a AOL - každá z firem však drží v tomto segmentu pouze 3 procenta trhu, uvedla analytická společnost Hitwise.

Archiv YouTube se denně zvětšuje o 65 000 videosekvencí. Je to o 15 000 videí více, než v květnu. Za červen bylo přes portál zobrazeno kolem 2,5 miliardy krátkých filmů. K YouTube přistupuje přibližně 20 miliónů unikátních uživatelů denně.