V oblasti střední a východní Evropy, stejně jako na trzích Blízkého východu a Jižní Afriky, se konzole Xbox 360 přímo neprodávají. V rámci východní Evropy se chce Microsoft při prodeji herních zařízení zaměřit na Maďarsko, Českou republiku, Polsko a Rusko.

Microsoft začne přístroje prodávat v místních maloobchodních prodejnách, které se věnují počítačovým hrám, uvedl Chris Lewis, který má na starosti prodej konzol Xbox. Využije také spolupráce s nadnárodními skupinami, jako jsou Media Markt nebo DSG International.

Divize Xbox také zavede místní horké linky a internetovou službu Xbox Live, která umožní interaktivní hry v on-line režimu a v místním jazyce. Podle Lewise je posun do této části světa klíčovou součástí firmy v boji se společností Sony a jejím přístrojem PlayStation 3.

Xbox 360 na trhu od listopadu

Microsoft uvedl Xbox 360 na trh loni na podzim a proti chystanému hernímu stroji od Sony má tedy značný náskok. Toho chce také co nejvíce využít, i když zpočátku se potýkal s nedostatkem zařízení. Jeho konzole Xbox 360 byla totiž krátce po svém uvedení na trh vyprodána. Mnozí zákazníci byli ochotni ze toto zařízení zaplatit až desetinásobek obvyklé prodejní ceny, která se pohybuje na úrovni asi 10 000 korun.

Evropa je pro Microsoft regionem, kde může své pozice upevnit. Zákazníkům se přitom snaží vyjít maximálně vstříc, proto už najal evropské a japonské designéry, kteří mají vzhled nové konzole ještě vylepšit. K dostání by měl být i větší počet evropských her a podle Lewise v úvahu připadá i vývoj her na míru každé zemi.