Hlavní obsah

Šéf Facebooku vyzval vlády, aby udělaly víc pro kontrolu obsahu webu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

New York

Zakladatel a šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg vyzval vlády a regulační úřady, aby dělaly více pro kontrolu toho, co se objevuje na internetu. V dopise, který zveřejnila čtveřice světových listů, píše, že pro firmy samotné je odpovědnost za kontrolu škodlivého obsahu příliš velkým soustem.

Foto: Manu Fernandez, ČTK/AP

Zakladatel a šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Článek

"Poslanci mi často říkají, že máme moc silný vliv na projevy (lidí na internetu) a já s nimi upřímně souhlasím," napsal Zuckerberg. Došel k závěru, že Facebook by neměl samostatně rozhodovat o projevech svých uživatelů, a rozhodl se proto vytvořit nezávislý orgán, k němuž by se lidé mohli odvolat proti rozhodnutí Facebooku. Spolupracuje s vládami na tom, aby systémy kontroly obsahu fungovaly efektivně.

Zuckerberg chce, aby státy přijaly nová pravidla ohledně škodlivého obsahu, čestnosti voleb, ochrany soukromí a přenositelnosti dat.

Měla by podle něho vzniknout společná pravidla ohledně kontroly škodlivého obsahu, kterými by se měla řídit všechna sociální média a na jejichž dodržování by dohlížely nezávislé orgány. Také chce, aby země udělaly více pro posílení férovosti voleb a přijaly společné standardy pro prověřování politických hráčů a kampaní. Více zemí by podle něho po vzoru Evropské unie mělo přijmout nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které začalo platit loni na jaře.

Myslí si také, že internetu by prospělo, kdyby vznikla pravidla jednotná na celém světě. Ta by podle něho zajistila, že "podnikatelé mohou vytvářet věci, které poslouží každému, a každému se dostane stejné ochrany".

Facebook terčem kritiky

Facebook je terčem kritiky už od loňského roku kvůli úniku dat ze zhruba 87 milionů uživatelských účtů. Kauza vypukla v polovině března, kdy se ukázalo, že data zneužila britská společnost Cambridge Analytica při vývoji softwarových nástrojů pro podporu kampaně Donalda Trumpa během volby amerického prezidenta.

V polovině loňského roku navíc Facebook přiznal, že poskytoval data uživatelů výrobcům chytrých telefonů. A to konkrétně čínským podnikům Huawei, Lenovo, Oppo či TCL.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám