Celkem 42 procent mladých mužů do 35 let se charakterizuje jako agresivní investoři. Mezi ženami v této věkové kategorii je agresivních investorek 27 procent. Naopak mezi starší generací nad 52 let se za agresivní investory považuje jen 16 procent mužů a devět procent žen.

Čeští mileniálové mají podle experta na kryptoměny ze společnosti Platon Finance Ondřeje Váchy stejně jako v Evropě a USA kryptoměny v oblibě. "Většina jejich majitelů jsou mladí lidé okolo třicítky. Velcí investoři z řad podniků a finančních institucí jsou ale ostřílení zkušení investoři, kteří vidí zajímavou příležitost na zhodnocení svých peněz. Tyto objemy investic jsou nesrovnatelně vyšší než ty, které si mohou dovolit mladí nadšenci," podotkl.

"Čeští mileniálové investují většinou úplně jinak než jejich rodiče. Zajímají se o fondy, kryptoměny, a dokonce i o komodity, jako je třeba zlato. Rodiče většinou využívají především spořicí účet a penzijní připojištění. Stavební spoření má pořád více než třetina Čechů. Peníze do obálky si dává více než pětina lidí," uvedla mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká.

Spoření v bankách mladé netáhne

Konzervativní spoření v bankách není pro mladou generaci podle analytika Golden Gate Marka Brávníka atraktivní. "Zejména ti vysokoškolsky vzdělaní se hodně zajímají o komodity nebo kryptoměny. Populární je mezi nimi také investování do projektů v rámci sdílené ekonomiky," dodal.

Mladí ale objevili také investice do šperků - zlatých, stříbrných i diamantových. "V porovnání například s kabelkou za 50 000, která za deset let bude mít nulovou cenu, mají šperky zajímavou zůstatkovou hodnotu," uvedl ředitel společnosti Dolcze pro sdílení šperků Roman Sulek.

S investicemi do kryptoměn je spojený způsob obchodování CFD který spekuluje na vývoj ceny dané položky. Společnost XTB, které tento způsob obchodování investorům nabízí, ale tento týden upozornila, že u 82 procent účtů retailových investorů došlo při obchodování CFD ke vzniku ztráty.