„Každoroční hlavní nákupní sezóna se rychle blíží a s tím roste i počet nevyžádané pošty ve schránkách uživatelů, a to i od retailových profesionálů. Jsou známé případy i největších retailerů, kteří nakupují databáze e-mailových adres potenciálních zákazníků s cílem zasílat jim své newslettery. Neodradí je od toho ani zvyšující se pokuty,“ uvedla Blanka Čárová, produktová manažerka Seznam.cz Email.

Narážela přitom na rekordní pokutu, kterou letos v březnu Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) uložil společnosti eMarketing CZ za šíření nevyžádaných obchodních sdělení. [celá zpráva]

Přísnější pravidla pro rozesílatele

Proto se podle něj rozhodly společnosti Seznam.cz a VIVmail vydat společně Etický kodex e-mailingu. Jde o sadu pravidel, podle kterých by se měly podniky využívající hromadnou obchodní rozesílku chovat. To jim má zaručit, že jejich nabídky budou příjemcům skutečně doručeny.

Pod tíhou velkého množství nevyžádaných obchodních sdělení totiž hrozí, že uživatelé ztratí chuť svůj e-mail vůbec někam hlásit, nebo dojde ještě k většímu zpřísnění posuzování spamu provozovateli e-mailu. „To znamená, že ještě větší procento e-mailů vůbec nedorazí do cíle. I Seznam.cz připravuje mnohem přísnější pravidla pro rozesílatele hromadných sdělení,“ uvedla Čárová.

Zahlcování schránek nevyžádanými nabídkami

„Firmy si mnohdy neuvědomují, že promyšlená strategie e-mailingu a využití moderních technologií sníží počet rozeslaných e-mailů a současně zvýší obrat z tohoto on-line kanálu. Dlouhodobě získají zákazníky, kteří se těší na jejich e-maily. Ve studii VIVmonitor.com, kde jsme analyzovali 100 e-shopů a 1800 newsletterů, jsme zjistili, že pouze pět z nich využívá technologie ve prospěch svých zákazníků z pohledu segmentace, cílení obsahu a personalizace,” řekl Vladan Hejnic z VIVmail.

„Seznam.cz vidí hlavní problém ve zneužívání schránek pro rozesílání spamu, zahlcování schránek svých uživatelů necílenými a nevyžádanými nabídkami, které jsou nechtěné, a především nakupováním databází, což je i trestné. VIVmail jako přední poskytovatel e-mail marketingu v ČR a SR má zase za cíl přimět firmy, aby komunikovaly se svými zákazníky jako lidé s lidmi a neignorovaly jejich potřeby. Firmy bombardující trh milióny rozeslaných obchodních sdělení měsíčně devastují trh a ničí e-mail marketing jako přímou komunikaci se zákazníky,“ uzavřela Čárová.

Nový Etický kodex e-mailingu, který vytvořily společnosti Seznam.cz a VIVmail, naleznete zde.