„Beta verzi si od poloviny ledna vyzkoušelo celkem 35 000 uživatelů, kteří realizovali přes 266 000 hledání. A také díky jejich připomínkám jsme během přípravné fáze dokázali opravit nedostatky a ještě mírně vyladit samotný vzhled služby,“ řekl Jan Pinkas, produktový manažer serveru Firmy.cz.

Jednou z novinek je integrace mapy. Návštěvníci si tak mohou vybrat, zda jim více vyhovuje hledání ve výpisu, nebo podle mapy. „Proti testovací verzi přibylo tlačítko, které zvětšuje a zmenšuje mapu, graficky byly upraveny ikony na domovské stránce a změnila se barva pozadí. Celková logika služby zůstala zachována,“ konstatoval Pinkas.

Výsledky hledání v nové podobě katalogu Firmy.cz

Výsledky hledání v nové podobě katalogu Firmy.cz.

FOTO: Novinky

Automatická detekce lokality

Mapa nabízí také automatickou detekci lokality, díky čemuž je možné snadno zobrazit všechny požadované firmy v okolí. Vyhledávat je možné samozřejmě také prostřednictvím zvolených kritérií. Při hledání se zobrazují i fotografie konkrétní provozovny, přidávat je možné i recenze podniků a živnostníků.

Během testování byl mezi lidmi největší zájem o restaurace, autoservisy, realitní kanceláře, ale velkou oblibu měl také hodinový manžel. „Nejvíce přístupů na beta verzi Firmy.cz bylo z Prahy a Jihomoravského kraje,“ podotkl produktový manažer serveru Firmy.cz.

U jednotlivých společností bude možné vkládat recenze.

U jednotlivých společností bude možné vkládat recenze.

FOTO: Novinky

Zásadní změnou je možnost vkládat všechny informace o firmách a živnostnících zadarmo. Firmy však budou moci v katalogu ovlivňovat svoji pozici ve výpise výsledků hledání (jak v kategoriích, tak při hledání pomocí klíčových slov) prostřednictvím denních aukcí. Každý den si tak budou moci nastavit, kolik chtějí za inzerci utratit.

Mobilní aplikace poslouží i podnikatelům

„Společně se spuštěním ostrého provozu serveru Firmy.cz vychází i jeho upravená mobilní aplikace, kterou si do dnešního dne stáhlo přes 21 000 lidí. Uživatelé v ní kromě informací o více než 612 000 společnostech a institucích naleznou i jejich hodnocení, které sami mohou doplňovat,“ uvedl Pinkas.

Podle něj není mobilní aplikace určena pouze pro zákazníky, ale také pro samotné podnikatele. „Díky ní mohou během několika vteřin ke své firmě doplnit akční nabídku, která se potom automaticky objeví na webu,“ uzavřel produktový manažer serveru Firmy.cz.

Nová mobilní aplikace je k dispozici pro operační systém Android na Google Play. V brzké době se aktualizovaná verze objeví také pro platformu iOS od Applu.