„Firmy.cz jsou jednou z našich stěžejních služeb. Posledních několik let nám přináší okolo 20 % našich celkových tržeb. Nicméně za posledních deset let na nich nedošlo k žádným větším změnám,“ komentoval chystanou změnu Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

„Přitom se mění jak nároky uživatelů, tak požadavky našich klientů. Všichni chtějí přidanou hodnotu. Pro uživatele jí je co nejvíce informací pohromadě na jednom místě. Pro klienty pak možnost řídit návratnost svých reklamních investic. Nové Firmy.cz vycházejí vstříc oběma těmto požadavkům,“ podotkl Zima.

Výsledky hledání v nové podobě katalogu Firmy.cz

Výsledky hledání v nové podobě katalogu Firmy.cz

FOTO: Novinky

Pohodlnější hledání prostřednictvím mapy

Nová podoba portálu Firmy.cz bude spuštěna od dubna. Jednou z chystaných novinek je integrace mapy. Návštěvníci si tak budou moci vybrat, zda jim více vyhovuje hledání ve výpisu, nebo podle mapy.

Mapa nabídne také automatickou detekci lokality, díky čemuž bude možné snadno zobrazit všechny požadované firmy v okolí. Vyhledávat je možné samozřejmě také prostřednictvím zvolených kritérií. Při hledání se budou zobrazovat i fotografie konkrétní provozovny, přidávat bude možné i recenze podniků a živnostníků.

U jednotlivých společností bude možné vkládat recenze.

U jednotlivých společností bude možné vkládat recenze.

FOTO: Novinky

Kvalita databáze je pro Seznam.cz klíčová, proto si budou moci společnosti přidávat všechny informace do katalogu zdarma. „Jedině když budeme mít co nejvíce informací o co největším počtu firem, budeme moci uživatelům pomoci rychle najít přesně takovou provozovnu, kterou právě hledají. I nadále budou naši zaměstnanci a brigádníci pracovat na doplňování informací do databáze, aby byla tou nejaktuálnější na českém trhu,“ konstatoval Zima.

Aukce pozic

Firmy budou moci v katalogu ovlivňovat svoji pozici ve výpise výsledků hledání (jak v kategoriích, tak při hledání pomocí klíčových slov) prostřednictvím denních aukcí. Každý den si tak budou moci nastavit, kolik chtějí za inzerci utratit.

Při aukcích bude využíván princip second price. To znamená, že každá firma zaplatí maximálně o korunu víc než její nejbližší konkurent v aukci. A to i v případě, že bude mít nastavený vyšší denní limit.

„Velmi dlouho a důkladně jsme ladili algoritmus, který kombinuje relevanci výsledku na zadaný dotaz spolu s tím, jakou pozici si firmy vysoutěžily v denní aukci. Výsledky hledání hlavně musí dávat smysl. Ať už to je hledání v katalogu Firmy.cz, nebo v celkovém Seznam.cz Vyhledávání. Chceme se vyvarovat situace, kdy stojíte na ulici například před otevřeným květinářstvím, začnete hledat právě otevřenou prodejnu květin v okolí a ve výsledcích tu, před kterou stojíte, nenajdete mezi prvními. Vymysleli jsme algoritmus, který si velmi důmyslně poradí i s těmito situacemi,“ dodal Zima.