Poté, co se objeví první koncové domény v jiných jazycích, by do několika týdnů měly být přiděleny anglické koncovky, které nemají konkurenční zájemce. Přesná označení mají být oznámena v dubnu, ale již nyní se dá říct, že mezi nimi bude řada návrhů od jednotlivých zájemců, jako .aetna, .cadillac a další koncovky značící názvy firem, regionální značení jako .vegas nebo .quebec či všeobecné přípony jako .like a .vacation. Mnoho dalších navrhovaných koncovek jako .app, .music a .tech se však budou schvalovat delší dobu, protože o jejich vlastnictví má zájem více skupin.

V rámci příprav na rozšíření koncovek se budou moci firmy a majitelé ochranných známek od 26. března přihlásit o koncovky, které chtějí chránit. O systém těchto koncovek známý jako Trademark Clearinghouse se budou starat firmy IBM a Deloitte a zájemci o tyto koncovky budou platit roční poplatek 150 dolarů (2900 Kč) za jméno.

Majitelé ochranných známek tak dostanou šanci registrovat si toto jméno dříve, než se registrace nabídne veřejnosti. Pokud nebudou mít o registraci okamžitě zájem, Trademark Clearinghouse je informuje v případě, pokud se bude snažit o registraci této koncovky někdo jiný. Systém však nebude blokovat toto jméno a případné spory si budou řešit strany samy, například prostřednictvím rozhodčího řízení.

Z technického hlediska je počítačům jedno, jaká jména se používají, protože se přeměňují v číselnou internetovou adresu, kterou počítače potřebují pro posílání e-mailů a vyhledávání internetových stránek. Koncovky jsou důležité hlavně z podnikatelského a kulturního hlediska. Internet se také stane více globálním, pokud součástí jmen nebudou jen anglické znaky, ale také čínské, arabské či ruské.