Od spuštění testovací verze Emailu vydal Seznam 116 balíků úprav. To znamená, že skoro každý den byla vydána jedna. Vylepšují se především drobnosti a technické pozadí služby. Přestože ještě nejde o finální produkt, testování nepostihl za celou dobu ani jeden výpadek.

Okno s novou zprávou

Okno s novou zprávou

FOTO: Seznam.cz

V dubnu plánuje Seznam oslovit dalších 50 000 náhodných uživatelů, kterým nabídne převedení jejich poštovních schránek na novou verzi. Chce tak otestovat převod většího počtu Emailů ještě před ostrým přechodem. Ten je naplánován na přelom května a června.

Uživatelé, kteří nechtějí na převod Emailu do nové podoby čekat, se mohou rovnou přihlásit do databáze beta testerů prostřednictvím tohoto odkazu. Převod jejich schránky na novou bude trvat několik dní a je z technických důvodů nevratný.

Uživatelé si budou moci v novém Emailu nastavit různé vzhledy schránky

Nastavení je proti předchozí verzi značně jednodušší.

FOTO: Seznam.cz

Změny jsou u nového Emailu patrné už při prvním spuštění. Připravovaný design působí elegantně a přehledně. Přibyla možnost využívat štítky k označení zpráv. Nově lze také používat metodu drag and drop (přetahování myší) pro přesouvání e-mailů do složek, přiřazení štítků k e-mailům a také pro připojení více příloh ke zprávě.

Nejzásadnějších změn se však Email dočkal po technické stránce. „Nový Seznam.cz Email je postaven jako javascriptová aplikace. Uživatel tedy při práci se svým e-mailem zůstává stále na jedné stránce, čímž se minimalizují datové přenosy. Celá práce je tak plynulejší a rychlejší,“ konstatoval Pergler s tím, že kompletní výměnou prošlo také datové úložiště pro přílohy, které zajišťuje spolehlivější vydávání souborů uživatelům. [celá zpráva]

Aktuální podoba Emailu od Seznamu

Aktuální podoba Emailu od Seznamu

FOTO: Seznam.cz