Pokud měli zákazníci nějaký problém při doručení zásilky objednané přes internet, v polovině případů to bylo kvůli zpoždění dodání. Ve čtvrtině případů pak zásilka dorazila poškozená a ve 22 procentech balík nedorazil vůbec. V osmi procentech případů přišla jiná nebo neúplná zásilka.

Zhruba tři čtvrtiny lidí platí za zboží pořízené na internetu prostřednictvím bankovního převodu nebo dobírky. Běžnou platební kartou platí 18 procent lidí. Jako hlavní výhodu elektronického nakupování uvedla třetina respondentů úsporu času.

Předvánoční období je vrcholem sezóny nejen pro internetové obchodníky, ale i přepravní firmy. U DPD se počet zásilek zvyšuje na trojnásobek až pětinásobek proti běžnému období. Podle generálního ředitele DPD Daniela Mareše tak před Vánoci pro firmu jezdí 700 místo běžných 400 dodávek a počet kamionů stoupne ze 40 na 60.

Nakupujeme na poslední chvíli

Podle Tomáše Richtera, šéfa společnosti Internet Retail provozující elektronický obchod Kasa.cz, nechávají stále zákazníci nákupy na poslední chvíli. V prosinci nakupují dvě pětiny zákazníků, i když to plánovala jen polovina z nich. "Standardně je každý rok nejsilnější pondělí deset až 12 dní před Štědrým dnem. Zhruba 30 lidí si objednané zboží přijde vyzvednout osobně do skladu nebo výdejního místa Kasy. Podobným směrem chce jít DPD, která letos nabídne možnost vyzvednutí zboží ve svých depech.

Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos vzrostou až na rekordních 37 miliard korun. To je o čtyři miliardy korun více, než kolik internetoví prodejci utržili loni.