Článek
iSuppli předpovídá, že výrobci letos dodají na světový trh 23,4 miliónu 3D televizorů proti 4,2 miliónu za minulý rok. Do roku 2015 by se roční prodej mohl zvýšit na 159 miliónů 3D přístrojů. V té době budou podle iSuppli 3D přístroje představovat více než polovinu prodeje plochých televizí.
Výrobci v čele s korejskými koncerny Samsung Electronics a LG Electronics a japonskou Sony se spoléhají na to, že jim trojrozměrný obraz a další dražší přístroje pomůžou vymanit se z nízkých ziskových marží. Rentabilitu odvětví napínají nízkonákladoví výrobci.
Jiná průzkumová agentura DisplaySearch minulý týden předpověděla, že na trhu s 3D televizory vzrostou tržby o 50 procent a odvětví do roku 2014 dosáhne úrovně 100 miliónů přístrojů, napsala agentura Reuters.
Dimenze navíc způsobuje nevolnost
Společnost Samsung minulý rok vydala varování před nežádoucími účinky 3D obrazu. Podle ní může dimenze navíc způsobit u některých lidí epileptický záchvat, nebo dokonce mrtvici.
Pozor by si přitom neměli dávat pouze jedinci s chatrnějším zdravím, ale i senioři a děti. Výrobce také nedoporučuje sledovat 3D obraz lidem, kteří jsou unavení nebo opilí. Okamžitě přestat koukat na 3D video by člověk měl v případě, že dostane závrať, bude se cítit zmatený nebo dezorientovaný.
Jedním z pravidel, která je při sledování 3D obrazu nutné dodržet, je vhodná vzdálenost od obrazovky. Ta by měla být alespoň třikrát větší, než je úhlopříčka displeje.
Podle firmy by měl člověk přestat sledovat trojrozměrný obraz okamžitě, když začne pociťovat nepříjemné pocity, a neměl pokračovat, dokud potíže nezmizí.