Výrobci se spoléhají na to, že jim 3D televize budou zvyšovat tržby, a proto se první přístroje chystají uvést na americkém trhu již v polovině letošního roku. Podle některých hlasů by prohloubení obrazu mohlo být pro odvětví podobným skokem jako přechod z černobílé televize na barevnou.

Investoři si ale myslí, že je na utrácení za 3D televizory příliš brzy. Analytik japonské společnosti Ichiyoshi Investment Management například připomíná, že trvalo celou dekádu, než cena barevných televizorů klesla v USA tak nízko, aby byla pro lidi přijatelná.

Analytici také připomínají, že si mnozí spotřebitelé právě pořídili nové televizory s vysokým rozlišením obrazu, a proto nebudou ochotni utrácet za další novoty v krátké době.

Na trhu je zatím málo přístrojů s 3D obrazem. Televizor s úhlopříčkou 107 centimetrů stojí kolem tisícovky dolarů (18 350 Kč). Dva tisíce dolarů pak stojí přístroj o 127 centimetrech, napsala agentura Reuters.  

Budoucnost třetího rozměru je v unikátních kulatých displejích

Stejně jako nahradily LCD monitory neohrabané CRT obrazovky, v blízké budoucnosti čeká podle odhadů analytiků sféru displejů a televizorů nová revoluce - trojrozměrný obraz. Firmy po celém světě už nyní pracují na nových technologiích, které by člověka dokázaly daleko více vtáhnout do děje hry nebo filmu. Novinkou na poli monitorů je unikátní kulatý displej, který nastiňuje, jakým směrem se bude ubírat budoucnost. [celá zpráva]

T.O.O.B

Podle tvůrců je T.O.O.B vhodný pro sledování filmů, hraní počítačových her, ale také jako relaxační kulisa v pokoji.

FOTO: Novinky