V příštím roce by se již podle Kheila podíl netbooků neměl příliš zvyšovat. "Netbooky se etablovaly jako platná součást nabídky přenosných PC a budou v ní nadále mít svůj nemalý podíl. Zároveň dochází k doplňování nabídky dalšími formáty notebooků mezi velikostí netbooku a tradičního notebooku s 15palcovým displejem," dodal.

Podle Kheila poroste v nižších cenových úrovních nabídka lépe vybavených notebooků například s WWAN modulem pro připojení k datovým sítím mobilních operátorů, vysokokapacitními bateriemi, bezpečnostními prvky nebo možností rozšíření o příslušenství upravené pro konkrétního uživatele. "Důležitým trendem je i nabídka zajímavého designu, která má odezvu u zákazníků nepoužívajících notebook pouze na práci, ale také k reprezentaci anebo zábavě," doplnil.

Česká pobočka Hewlett-Packard v uplynulém fiskálním roce končícím v říjnu zvýšila počet prodaných počítačů o osm procent. "Samozřejmě jistým dopadem krize na poptávku jsme jako většina ostatních výrobců ovlivněni. Velký vliv na nás má i zvýšená tendence firemních zákazníků šetřit s ohledem na redukované rozpočty a silně nás ovlivňuje posun směrem k nižším cenovým pásmům. Přes výše uvedené posilujeme svou pozici na trhu," uvedl.

Trh s notebooky ještě není nasycen

Největší potenciál růstu v příštím roce vidí šéf HP v segmentu malých a středních firem a u domácností. "Firmy i spotřebitelé se naučili pracovat s financemi daleko obezřetněji, nicméně počítače a především notebooky jsou stále více prostředkem běžné denní potřeby. Trh ještě není plně nasycen a obnova stále probíhá," podotkl.

Na tuzemském trhu by se měl v příštím roce také pozitivně projevit nástup nového operačního systému Windows 7. "Vliv na prodej je a bude pozitivní, a to především v oblasti domácích spotřebitelů a segmentu malých firem, kteří nebudou limitováni případnými migracemi firemních aplikací," uvedl Kheil.