"Výsledky nás samotné překvapily, protože odporují rozšířenému názoru, že internetové profily se používají k tomu, aby v nich člověk prezentoval svou představu o sobě. Ve skutečnosti ale zprostředkovávají velmi přesný obraz svého majitele," uvedl člen badatelského týmu Mitja Back z univerzitního institutu psychologie.

Vědci pomocí dotazníků zjišťovali vlastnosti majitelů profilů i jejich představy o tom, jací by rádi byli. Cizím lidem pak dali profily posoudit a nechali je popsat, jaký z nich získali o dotyčných dojem.

Odpovědi výzkumníci porovnali s informacemi od majitelů internetových profilů. "Ukazuje se, že spontánní dojem cizích hodnotitelů souhlasil se skutečnými vlastnostmi majitelů profilů a nebyl narušen sebeidealizujícím obrazem," uvedl tým v prohlášení.

Podle Backa se stejně jako v jiných věcech osobnost člověka odráží i v jeho internetovém profilu. Ten se k tomu díky velkému množství osobních informací hodí zvlášť dobře. Podle údajů univerzity využívá na světě sociální sítě ke komunikování a udržování kontaktů přes 700 miliónů lidí.