Druhou českou stránkou s nejvyšším počtem zhlédnutých stránek byl v květnu portál Lide.cz, jenž také patří pod společnost Seznam. Na třetím místě byla adresa YouTube.com, na čtvrtém Szn.cz (což je rovněž adresa Seznamu), a na pátém Google.com. Přitom vyhledávač Google či jeho lokální jazyková mutace se ve všech ostatních zemích EU umístila na prvním místě.

Zpráva EK konstatuje, že lidé na webu především hledají informace, a tudíž inzerce v této oblasti je hlavním zdrojem příjmů internetového průmyslu, následovaná videoservery a sociálními sítěmi.

Třetina Evropanů nikdy nepoužila internet

Zpráva EK dále uvádí, že každý třetí Evropan nemá žádnou zkušenost s internetem a čtvrtina z  nich dokonce nikdy nepoužila ani počítač. V době, kdy vlády, obchod i velká část osobního života míří na světovou síť, tvrdí tito lidé, že internet k ničemu nepotřebují nebo že si jej nemohou dovolit.

Nejmenší zájem o internet projevují starší lidé, nad 65 let, nezaměstnaní a obyvatelé venkovských oblastí. Naproti tomu 56 % Evropanů jej pravidelně používá. To je o třetinu víc než před pěti lety.
Podle očekávání mezi nimi převládají mladí lidé: 70 % z nich používá internet každý den. V rámci celé populace používá internet každodenně "jen“ 43 % lidí. Mladí jsou nejméně ochotní platit za internetový obsah: třetina z nich tvrdí, že na světové síti nechce platit za nic.

Vzdor tomu soudí evropská komisařka pro informační společnost Viviane Redingová, že mladá generace má "fantastický potenciál pro vytváření obřích příjmů v celém sektoru“. Žádá vlády, aby dále rušily překážky omezující růst internetových služeb. Podle ní je to i jedna z cest z nynější krize.

Většina pravidelných uživatelů disponuje vysokorychlostním připojením, schopným přenášet dva megabyty informací za sekundu a více. Největší nárůst uživatelů byl zaznamenán v Irsku, Česku a Francii. Nejintenzivněji internet využívají Lotyši a Estonci. Naopak Kypřané, Rumuni a Portugalci o něj nejeví přílišný zájem.