Hlavní obsah

Evropě se údajně daří bojovat se spamem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poskytovatelé internetových služeb v Evropě činí pokroky v ochraně uživatelů před spamy a nevyžádanými e-maily. Z celkového objemu elektronické pošty, která v současnosti koluje na internetu, se do e-mailových schránek dostane jen šest procent. Uvedl to evropský úřad pro informační a internetovou bezpečnost ENISA.

Článek

Údaj pro meziroční srovnání ale úřad neposkytl.

Zatímco před rokem se poskytovatelé internetu a e-mailu spoléhali hlavně na stížnosti klientů, nyní monitorují dění v elektronické komunikaci mnohem aktivněji. K odfiltrování spamů v průměru používají kolem pěti různých postupů.

Kontaktní adresy pro případ nesrovnalostí u klienta nyní zveřejňuje téměř každá z dotázaných firem proti 60 procentům před rokem. Všichni poskytovatelé připojení filtrují příchozí maily a 90 procent z nich filtruje i odchozí; před rokem to bylo o 15 a 46 procent méně.

Veřejnost podle organizace zaznamenala, že se situace dostává pod kontrolu. ENISA ale připomíná, že roste počet spamů, jejich velikost i dosah a že zůstávají drahým problémem. Členy organizace jsou vedle států unie včetně Česka i Norsko, Island a Lichtenštejnsko.

Studie se zúčastnila třicítka firem, které klientům zajišťují e-mail a přístup na internet. Jejich podrobné odpovědi ukázaly, že se zlepšily organizační i technické kroky. Průzkum se věnoval dvěma oblastem, a to zajištění infrastruktury a spamům jako takovým, uvedla ENISA.

Reklama

Výběr článků

Načítám