Hlavní obsah

Analytik: Microsoft by se měl starat o své lidi, ne o Yahoo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Transakce, v níž Microsoft za internetovou společnost Yahoo nabízí 42 miliard dolarů, nemá pro největšího světového výrobce softwaru valný smysl a je pouze mrháním zdroji. V rozhovoru pro ekonomický týdeník Barron's to řekl respektovaný investiční manažer Joe Rosenberg. Podle Rosenberga by se měl Microsft raději věnovat zaměstnancům a zvýšit cenu svých akcií.

Článek

Šéf Microsoftu Steve Ballmer by se měl podle Rosenberga více věnovat zaměstnancům Microsoftu. Ti vlastní spoustu akcií firmy a řadu let z toho vcelku nic neměli. "Pokud si jejich akcie nezačnou vést lépe, ztratí Microsoft dobré lidi," řekl Rosenberg.

"Vrhá na Ballmera špatné světlo, že je ochoten zaplatit za Yahoo tak směšnou cenu. Microsoft tím ani zdaleka nedosáhne přiměřené návratnosti investice," řekl Rosenberg. Podle něho není ani převzetí Yahoo pro Microsoft strategickou nutností, a navíc by tato transakce výrazně rozředila firemní ziskovost.

"Prostě to nemá smysl. Ještě směšnější by bylo, kdyby Microsoft nabídku zvýšil," řekl Rosenberg, který je hlavním investičním stratégem firmy Loews Corp. Trh se podle Rosenberga s jeho názorem shoduje, protože Microsoft od podání nabídky ztratil kvůli poklesu akcií na hodnotě právě těch zhruba 40 miliard dolarů, které za Yahoo nabízí. "Nejlepší by bylo, kdyby Microsoft nabídku zrušil," řekl investor.

Microsoft svou nabídku předložil počátkem února, Yahoo ale návrh odmítla jako nízký. Od té doby akcie Microsoftu klesly asi o deset procent. Snahou Microsoftu je získat s pomocí Yahoo sílu na to, aby mohl na trhu internetových služeb a reklamy konkurovat dominantní společnosti Google.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám