Hlavní obsah

Výrobci antivirů varují před dnem svatého Valentýna

Novinky, adr

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Asociace sdružující výrobce a prodejce pohlednic uvádí, že jen na den sv. Valentýna odešlou Američané více než 400 miliónů elektronických blahopřání. Posun svátku do virtuální podoby má ale i svou odvrácenou stranu. Na uživatele čeká na internetu také celá řada pastí.

Foto: Novinky

Útoky na internetu jsou samozřejmostí. Na den sv. Valentýna se jejich počet zvyšuje.

Článek

Před hledáním ideálního valentýnského dárku v on-line obchodě je proto vhodné zejména "bezpečně vyhledávat", tvrdí výrobce bezpečnostních nástrojů McAfee.

Podle firmy totiž všechny používanější vyhledávací služby (například AOL, Ask, Google, MSN a Yahoo!) vrací mezi výsledky na oblíbené dotazy týkající se Dne sv. Valentýna (například Valentine’s Day cards, love poems nebo i Valentine’s Day recipes) odkazy na potenciálně nebezpečné stránky.

"Vyhledávače nerozeznají nedůvěryhodné nebo nebezpečné servery," dodali experti McAfee. Neprovádějí totiž automatickou analýzu odkazů, a to ani inzertních, což by byla jediná metoda, jak vyhledávání udělat relativně bezpečným.

Američané klikají na stamilióny závadných odkazů

Američané údajně kliknou každý měsíc na 276 miliónů odkazů, které vedou na nebezpečné stránky. Všechny tyto odkazy jsou přitom výsledkem odpovědi vyhledávače.

Provozovatelé vyhledávačů nemohou a ani nebudou investovat lidský čas do ruční kontroly důvěryhodnosti inzerentů, protože takovým postupem by zcela ohrozili svůj obchodní model.

Uživatelé si často také myslí, že ví, "kde" se na internetu nachází. Neví, říkají odborníci. Doporučují proto používat nástroje, které odhalí servery instalující agresivní reklamy (adware), servery pokoušejí se o podvody, spamující poskytnuté e-mailové adresy a dopouštějící se dalšího nepoctivého jednání.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám