Přejmenování se celosvětově týká všech dceřiných společností, konkrétně v České republice se název Grisoft, s.r.o. mění na AVG Technologies CZ, s.r.o. Ostatní kontaktní i obchodní údaje zůstávají beze změny, stejně jako dosavadní ochranné známky Grisoft.

„Změnou názvu chceme především posílit povědomí o značce AVG ve světě,“ uvedl J.R. Smith, gšéf firmy. „Jednotná identita značky a firmy pak výrazně zvýší efekt našich marketingových aktivit a další komunikace,“ doplnil.

AVG získala vhodnou doménu

Společnost získala rovněž k výhradnímu používání doménu avg.com, což by mělo napomoci přechodu na jednotnou prezentaci produktů i firmy. Podle provedených průzkumů veřejného mínění se značka AVG stala v USA třetí neznámější v oblasti počítačové bezpečnosti a respondenti jí přisuzují vysokou technickou vyspělost.

Software AVG patří podle zpravodajského serveru CNet mezi dvacítku nejčastěji stahovaných programů všech dob a jeho bezplatná verze AVG Anti-Virus Free Edition pokořila již několikrát hranici 1 000 000 stažení za jeden týden na serveru Download.com.

AVG 8 na spadnutí

Původně regionální česká firma Grisoft uvolnila v polovině ledna již druhou beta verzi AVG 8.0 k veřejnému testování. Produkt má zcela nové testovací jádro a vylepšené detekční schopnosti.

Program AVG je v Česku známý hlavně bezpečnostním softwarem. Jeho výrobce se od roku 1991 změnil z regionální české společnosti v mezinárodní podnik.

Produkty se značkou AVG dnes pracují na přibližně pěti procentech počítačů ve světě a podle Grisoftu tak chrání desítky miliónů pracovních stanic.