"Trh úložných médií roste velmi rychle," uvedl manažer firmy Hans Ch. Kaiser. Zejména v segmentu profesionálních uživatelů společnost zaznamenala větší poptávku po flashových kartách pro digitální fotoaparáty, mobilní telefony, mp3 přehrávače a hraní počítačových her.

"Kromě nejběžnějších flashových karet jako jsou SD a miniSD registrujeme velký nárůst u nejmenšího formátu microSD," dodal Kaiser. Podle něj je velmi důležitý trh s chytrými telefony. Tato zařízení kombinují funkce mobilní kanceláře a datové komunikace s dalšími funkcemi jako je fotoaparát, mp3 přehrávač a navigační zařízení.

"To vše nutně vyžaduje vyšší úložnou kapacitu, což flashové karty dokonale pokryjí. Vzhledem k tomu, že mobilní telefony coby víceúčelové komunikátory mají silnou propagaci, očekáváme rovněž zvýšenou poptávku po flashových médiích," řekl Kaiser.

V mobilech bude pracovat polovina prodaných flash karet

Flashová úložná média nabízejí velmi vysokou rychlost přenosu, ale zároveň nízkou spotřebu energie. To je zvláště důležité pro mobilní zařízení. Analytici očekávají, že 55% flashových paměťových karet bude do roku 2008 využíváno v mobilní telefonii. Již v roce 2006 bylo prodáno víc flashových karet pro mobily než pro digitální fotoaparáty.

"Nejvyšší poptávku registrujeme u microSD, protože tento formát podporují velcí výrobci jako Nokia, Motorola, Samsung nebo LG. Který formát se nakonec stane standardem, závisí tedy hlavně na podnětech a produktových strategiích těchto firem, " dodal Kaiser.

Novinky: V čem spočívají největší zápory microSD karet?
Verbatim: Dnes nemůže karta typu microSD držet krok s 16 GB kapacitou SD- nebo MMC-karty. Přesto jsme nabídli loni v květnu microSD s úložnou kapacitou 2 GB a velmi brzy bude následovat microSD se 4 GB.
Novinky: Jak důležitá je fyzická velikost úložného média?

Verbatim: Pokračující minaturizace elektronických zařízení, zejména mobilů, s sebou nese nutnost snížit velikost úložných formátů, ale zároveň rozšířit kapacitu. Další prostor pro zmenšování existuje a co se kapacity týče, i tam jsou rezervy.

Nicméně otázkou je, jestli budou mít zákazníci zájem o opravdu malé produkty. Například mobily se za poslední roky ztenčují, ale nejsou nutně menší. Vzhledem k použitelnosti zařízení a konec konců i omezením velikosti úložných zařízení, to bude uživatel, kdo rozhodne, který výrobek bude na trhu přijat.