Situace se za posledních několik let výrazně změnila. "Kdysi byly například populární benefity jako možnost soukromě používat firemní auto či mobil. Dnes se něco takového považuje za standard," uvedli zástupci Logosu.

Podle firmy se naopak zaměstnanci chtějí dále vzdělávat. Před pěti lety lidé rovněž preferovali práci u zahraničních firem, kde očekávali více výhod. To již naštěstí delší dobu neplatí. Mnoho IT zaměstnanců dává přednost před nadnárodní firmou.

Tři druhy výhod

Personalisté dělí zaměstnanecké benefity do tří základních skupin. První z nich je finanční, kdy každý zaměstnanec má svůj vlastní rozpočet na benefity a sám si vybírá nejvhodnější kombinaci. Obvykle jde o oblasti jako sport, kultura, zdraví, které zahrnují vše od preventivních prohlídek, přes očkování až po kontaktní čočky. Dále následují vzdělávání (například jazykové kurzy, studium MBA) a finance (například penzijní či životní pojištění). Populární jsou rovněž rekreace nebo "zázemí" v podobě parkovacích míst.

"Druhá skupina obvyklých benefitů se běžně nazývá nefinanční a čerpá se mimo benefiční rozpočet. Jde například o stravné nebo možnost soukromého využití mobilních telefonů, notebooků či firemních automobilů, dále pak třeba pět týdnů dovolené.

Třetí skupinou jsou rozvojové benefity, kdy má každý zaměstnanec vlastní rozpočet na vzdělávání.

Vzdělání v IT vede

Vzdělávání je u IT zaměstnanců vůbec nejžádanější benefity na všech pozicích v oblasti informačních technologií, potvrdili zástupci společnosti Robert Half International, která se vybrancýh IT odborníků dotazovala loni v posledním čtvrtletí. Podle nich je atraktivita této výhody u lidí z IT sféry dokonce vyšší než automobil nebo práce z domova.