Hlavní obsah
Foto: Cathal Mcnaughton , Reuters

Přes 40 procent Čechů investování vůbec nezajímá

Postoj Čechů k investování a možnostem zhodnocení peněz je stále pasivní. Pro více než 40 procent populace není toto téma zajímavé. Aktivnímu hledání a využívání investičních možností se věnuje zhruba čtvrtina lidí. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK Czech mezi 300 respondenty.

Foto: Cathal Mcnaughton , Reuters
Přes 40 procent Čechů investování vůbec nezajímá

Snaha o hledání vhodných investic odráží vedle dobré informovanosti také dostatek volných peněz.

Jde převážně o muže ve středním a vyšším věku, s vysokoškolským vzděláním, podnikající či působící na manažerských místech. Právě spojení investic s dostatkem peněz je často uváděnou příčinou pro nezájem a odmítání investování.

Úroveň povědomí o klasických formách investování, kam patří investice do akcií, podílových fondů a dluhopisů, komodit, cenných kovů či nemovitostí, dosahuje nepříliš vysoké míry (35 procent v průměru).

Investic do akcií a dluhopisů využívá nyní necelých 10 procent lidí, což je podobná úroveň jako investice do podílových fondů a do pozemků i nemovitostí. Investic do komodit a cenných kovů využívá jen jedno až dvě procenta Čechů.

Do budoucna pak uvažuje o investicích do akcií a dluhopisů 19 procent lidí, do komodit pět procent, do podílových fondů 11 procent a o zhodnocení peněz nákupem pozemků a nemovitostí přemýšlí dokonce 24 procent lidí.

Nejpoužívanějším produktem pro další zhodnocení peněz s důrazem na spoření proti klasickému investování je na českém trhu stále stavební spoření s 35 procenty. Z novějších produktů se čím dál více prosazuje penzijní připojištění s 30 procenty. Spořicí účet je již standardní výbavou velké části bank a využívá jej 15 procent Čechů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků