Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Gabriela Krejčová, Novinky

Podmínky vyplácení dávek se v nouzovém stavu mění

Podmínky pro vyřizování dávek se kvůli epidemii mění. Žádosti bude možné podávat i bez elektronického či vlastnoručního podpisu, podle končící ministryně práce a sociálních věcí Jany Maláčové (ČSSD) je lze zaslat běžným e-mailem. O příspěvky v hmotné nouzi bude také možné žádat i v místě pobytu, nejen v trvalém bydlišti.

Ilustrační snímek Foto: Gabriela Krejčová, Novinky
Podmínky vyplácení dávek se v nouzovém stavu mění

O změně pravidel během nouzového stavu (30 dní od 26. listopadu) rozhodla před několika dny vláda v demisi.

„Úřad práce každý měsíc administruje a vyplácí 1,3 milionu dávek. Pokud jsem v situaci, kdy máme omezovat kontakty, tak je důležité, aby lidé nemuseli osobně chodit na úřad práce a administrativa se zjednodušila,“ uvedla Maláčová.

Příjmy se tentokrát dokládat budou

Úřady nově nebudou posílat rozhodnutí, které je nutné doručit do vlastních rukou. Budou vydávat jen oznámení. Lidé také nebudou muset dodávat doklad o nezaopatřenosti dítěte. Poskytnou ho jen tehdy, pokud budou chtít změnu ve vyplácení dávek.

Lidé, kteří pobírají příspěvek na bydlení, přídavek na děti či mají zvýšení příspěvku na péči, musí každé tři měsíce dokládat své příjmy a jiné náležitosti. V minulých vlnách epidemie ministerstvo tuto povinnost zrušilo, aby úřadům i lidem ulevilo. Od přehodnocování dávek se tak dočasně upustilo. K tomuto kroku nyní vedení resortu nepřistoupilo.

„Po důkladné analýze jsme se rozhodli dávky z posledního čtvrtletí do dalšího nepřeklápět, protože bychom mnoho lidí poškodili kvůli růstu cen energií,“ zdůvodnila Maláčová.

Energie skokově zdražily. Násobně vyšší zálohy mají platit lidé, kteří po konci svého dodavatele museli přejít k takzvaným dodavatelům poslední instance. Ministerstvo práce už dříve oznámilo, že pro ně chystá podporu a že za určitých podmínek budou moci získat na úhradu peníze od státu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků