Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Pandemie mění zvyklosti lidí také u pojištění

Zatímco v minulosti lidé při sjednávání pojištění ve většině případů preferovali osobní kontakt s poradcem, loňský koronavirový rok všechno změnil. Dnes je i v pojišťovnictví standardem dělat co nejvíce věcí na dálku – s využitím online nástrojů.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Pandemie mění zvyklosti lidí také u pojištění

Jedním z mála pojištění, které si i před covidem lidé hojně sjednávali přes internet, bylo cestovní pojištění. Pro všechny ostatní smlouvy raději vyrazili na pobočky pojišťoven. Dnes se naopak velká část smluv sjednává distančně.

„V uplynulém roce bylo na 95 procent pojistných smluv sjednáno v rámci online prostředí, ať již využitím přímé aplikace, či například prostřednictvím internetových srovnávačů našich distributorů. Místo klasického podpisu smlouvy stačí digitální podpis nebo pouhé zaplacení pojistného,“ potvrdila Renata Čapková, mluvčí České podnikatelské pojišťovny (ČPP).

Podobné možnosti nabízejí i další pojišťovny v reakci na pandemii, kdy je nutné chod poboček upravovat. „Čím dál tím víc našich zaměstnanců využívá výhody práce z domova, aniž by to mělo dopad na fungování naší pojišťovny,“ přiznal Milan Káňa, mluvčí pojišťovny Kooperativa.

Online nové smlouvy i likvidace

Na dálku se u pojišťoven ale nesjednávají jen nové smlouvy. Jsou to i likvidace jednodušších pojistných událostí, které se začaly provádět po internetu. Díky koronaviru, kdy je snahou pohyb osob co nejvíce omezit, se vývoj těchto systémů jenom urychlil.

Už od loňských jarních měsíců se pojišťovny snaží využívat například tzv. videoprohlídky – všude tam, kde je to možné. Vždy je ale podmínkou spolupráce klienta, jeho schopnost používat moderní komunikační nástroje.

Jedním z průkopníků videoprohlídek byla pojišťovna UNIQA. „Tuto možnost jsme začali využívat již v loňském nouzovém stavu u likvidací menších událostí týkajících se pojištění domů a domácností,“ řekla Právu mluvčí pojišťovny Eva Svobodová.

„Během videohovoru technik pojišťovny naviguje poškozeného, kam zaměřit objektiv svého chytrého telefonu či tabletu, a radí mu, která místa přiblížit a vyfotografovat,“ popsala. Největší předností videoprohlídek je nejen omezení osobních kontaktů při prohlídce škod, ale i úspora nákladů a času na výjezd techniků pojišťovny. Nemálo času uspoří i samotní klienti.

Všechny tyto vymoženosti přitom fungují snáz díky tomu, že veřejnost je nyní nakloněna digitálním formám součinnosti daleko více než před koronavirovou krizí.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků